Socialpedagog/stödpedagog/Habiliteringsassistent

Värmdö Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Varje dag hjälper vi våra medborgare i deras vardag. För oss är ett respektfullt förhållningssätt det centrala, där vi arbetar utifrån vår värdegrund: Närvaro - vi ser och lyssnar på människor vi möter. Hos oss får du vara en del av ett stolt team som arbetar med medborgaren i fokus.

Vi tror på våra medarbetare och hjälper dem att utvecklas genom utbildningar och föreläsningar. Vi strävar hela tiden framåt mot nya mål och du blir en viktig del i vår utveckling.

Till vårt korttidshem i Hemmesta söker vi nu en ny medarbetare. Hit tar du dig lätt, direktbuss går från Slussen var 10:e minut och tar ca 30 minuter.

I rollen som pedagog/habiliteringsassistent är du ett stöd för våra kunder under deras vistelse på korttidshemmet. I arbetet ingår att planera och genomföra anpassade aktiviteter för kunderna, ha kontakt med anhöriga samt stödpersonskap.

Vi söker dig som i första hand har erfarenhet av arbete med målgruppen. Du behöver vara utbildad socialpedagog/ stödpedagog/ undersköterska eller motsvarande utbildning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är det viktigt att du är engagerad, pedagogisk, flexibel och ansvarsfull. Du har ett intresse och engagemang för människor med behov av särskilt stöd.

Då kommunikation är ett av de största behoven hos våra kunder, samt våra dokumentationskrav, krävs goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt god datorvana.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Vård- och omsorgsavdelningen är Värmdö kommuns egen utförare av vård- och omsorg med uppdrag att göra vardagen meningsfull för kommunens medborgare.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser tillsvidareanställning med månadslön. Vi tillämpar jourtjänstgöring nattetid, arbete varannan helg och rullande 4-veckors schema. Tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2018-08-31

Så ansöker du
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Urval och intervjuer sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 september 2018.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Helene Homanen, enhetschef 08-570 475 07. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-21
Ange följande referens när du ansöker: PVFH11:2018:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Adress
Värmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö

Kontorsadress
Se hemsida.

Jobbnummer
4322372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: