Socialförvaltningen söker Ledningssupport

Solna Stad / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla, såväl boende som besökare och företagare. Solna stad är inne i en spännande utvecklingsfas; befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Socialförvaltningen ansvarar för att utifrån individens behov erbjuda insatser i form av rådgivning, stöd, behandling och skydd så att den enskildes egna resurser kan utvecklas och tillvaratas. Målgrupper är i första hand barn och ungdomar samt deras familjer, vuxna med missbruk och psykiska funktionshinder, brottsoffer samt de som är i behov av ekonomiskt bistånd för sin försörjning. Förvaltningen har ansvar för myndighetsutövning och styrs i huvudsak av socialtjänstlagen (SoL).

Publiceringsdatum
2014-08-18

Arbetsuppgifter
Solna stads socialförvaltning söker en person som ska fungera som stöd till förvaltningsledningen. Tjänsten ingår i förvaltningens Stabsenhet vars uppdrag är att ge stöd och service till socialnämnden och förvaltningens verksamheter.

Du arbetar med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Du ger service och stöd vid arvrop från ramavtal och vid direktupphandlingar. Tillsammans med respektive enhetschef planerar och genomför du avtals-uppföljningar av förvaltningens upphandlade verksamheter. Du arbetar nära och i samarbete med stadens centrala nämndsadministration. Du ansvarar för förvaltningens inlånade konst. Du genomför på uppdrag och med stöd av ledningsgruppens medlemmar självständigt utredningar inom t.ex. lex Sarah, underlag för riktlinjer mm. I uppdraget ingår även att ge stöd och service inom ditt område till chefer och handläggare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen samt minst 5 års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning i en samordnande ansvarsfunktion. Du har mycket god datorvana och erfarenhet av ärende- och do¬kumenthanteringsprogram. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Som ledningssupport måste du kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du är noggrann och organiserad, har en god samarbetsförmåga och en positiv inställning. Tempot är ibland högt och då är det viktigt att du är flexibel och klarar av att prioritera och arbeta under stress. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Det är meriterande om du har erfarenhet inom Individ- och familjeomsorgen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse dock senast 1 december 2014.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A414305
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Charlotte Fager, Förvaltningschef ann-charlotte.fager@solna.se

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshuset
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2, Stadshuset 17186 Solna

Jobbnummer
1966785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: