Socialchef Askersunds kommun
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Administratörsjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Askersund,
Laxå,
Kumla,
Hallsberg,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Askersund,
Laxå,
Motala,
Vadstena,
Örebro eller i
hela Sverige Socialchef till Askersunds kommun.
Vill du leda en organisation som verkligen påverkar och gör skillnad?
Vill du ha ett omväxlande jobb med verksamhet inom flera områden?
Är du en erfaren ledare som med engagemang vill ta dig an uppdraget som Socialchef i Askersunds kommun?
Bra, då kan vi vara rätt för varandra!
Vad du får hos oss?
Ett meningsfullt arbete med goda villkor där du verkligen kan göra skillnad för delar av kommunens innevånare.
Du är direkt underställd kommundirektören och ingår i dennes ledningsgrupp. Här kommer du även få inflytande över kommunens utveckling i stort genom samarbeten i olika gemensamma och övergripande frågor. Som du säkert förstår kommer du också ha många externa samarbeten och kontakter.
Är det dig vi söker?
Vi söker en ledare som är strategisk, kommunikativ och som drivs av att se möjligheter till förbättring och samverkan. I din ledarroll är du resultat- och utvecklingsinriktad och du skapar delaktighet och förståelse för det strategiska uppdraget och verksamhetens målsättningar. Något som bland annat kräver ett synligt och pedagogiskt ledarskap.
Du har en god självkänsla och stabil inre trygghet som gör att du vågar utmana, entusiasmerar, visar tillit och skapar resultat, arbetsglädje och gott arbetsklimat.
För att lyckas behöver du ha en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av att som chef leda liknande organisationer. Du behöver också ha god förståelse för socialförvaltningens uppdrag, styrande lagstiftning och de förutsättningar som gäller i en politiskt styrd organisation.
Vad innebär uppdraget?
Rollen innefattar ett övergripande ansvar för personal, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi inom förvaltningen. Ett arbete som kräver både styrka, diplomati och kreativitet. Du verkställer politiska beslut och arbetar för att skapa en långsiktig, trygg och kompetent organisation.
Förvaltningen är organiserad i tre verksamhetsområden som ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet inom exempelvis individ och familjeomsorg, äldreomsorg, funktionsstöd, kommunal hälso- och sjukvård, särskilda boenden, ekonomiskt bistånd samt flyktingmottagning m.m.
Till din hjälp har du drygt 400 årsarbetare och en budgetram på ca 255 miljoner kronor. Verksamheten fungerar överlag bra, men visst finns det utmaningar. Att aktivt arbeta för en budget i balans och att vara kostnadseffektiva är en sådan utmaning. Framtida kompetensförsörjning och kontinuerlig verksamhetsutveckling, bland annat genom digitaliseringens möjligheter är andra utmaningar.
Vi söker nu dig som vill leda oss i det arbetet!
Vilka är vi?
Askersunds kommun, med sina cirka 11 500 invånare, ligger vid norra Vätterns skärgård och är en kommun där det är attraktivt och hållbart att leva, bo och verka i. Med fina miljöer och rik kultur är Askersunds kommun ett hållbart val för människor med krav på livskvalitet. Askersund är därför en populär kommun att bo i, och stadens invånare blir allt fler.
Välkommen!
Vi samarbetar med AS & B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-130 690.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så ansök så snart som möjligt , dock senast den 4/9 via
www.asb-executive.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-08-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Arenius Schröder & Besterman AB
Kontakt Mikael Jacobsson
0725-13 06 90 Jobbnummer 6878528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.