Sociala supporttekniker i Stockholm
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Gillar du att lösa tekniska problem? Är du bra på att förklara så att alla förstår?
Vi nu söker drivna och sociala support-tekniker som vill arbeta med att hjälpa datoranvändare i servicedesk/helpdesk.
Du som söker:
Du befinner dig i början av karriären och vill ta nästa steg för att fortsätta utvecklas. Troligtvis har du ett stort teknikintresse och ett ännu större datorintresse. Du har med fördel en eftergymnasial IT-utbildning och fungerar nog som grannskapets lokala datorsupport på fritiden.
Att jobba som konsult hos oss:
Att jobba som konsult hos Lexicon IT-konsult innebär att du är anställd hos oss men arbetar ute hos våra kunder, i både långa och korta perioder. Tekniska miljöer och utmaningsnivå varierar därför men generellt gäller att du sitter i 1st line och hjälper användare med deras datorproblem via mail, telefon eller remote.
Passar jobbet dig?
Är du en social och tålmodig person som verkligen gillar att hjälpa andra kommer du känna dig som hemma. Om du utöver att lösa problem dessutom tycker om att förklara dem, så att även de mest okunniga förstår, passar du ännu bättre. Det är även bra om du inte är rädd för att prata i telefon, då mycket av ditt arbete kommer skötas den vägen.
För att passa in rent tekniskt behöver du ha ett års erfarenhet från helpdesk, ha jobbat i Active Directory och vara bekant med något av de större ärendehanteringssystemen. Utöver det är det viktigt att du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
Har du jobbat med både Mac och PC samt har lite koll på nätverk är det ett stort plus. Ännu bättre är det om du jobbat ett år med ITIL, Office 365 och andra moderna applikationer.
Att jobba hos oss:
Lexicon IT-konsult sätter våra anställda i fokus. Vi vill växa tillsammans och värdesätter därför engagemang och ambition hos dig som jobbar hos oss. I utbyte erbjuder vi en chans till kompetens- och karriärsutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, tillgång till utbildningar och vårt eget nätverk av kunniga konsulter. Hos oss arbetar allt från nyutexaminerade tekniker till specialister som tillsammans skapar en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling.
Lexicon IT-konsult har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen. Vi är ett expansivt entreprenörsföretag med cirka 140 anställda.
Publiceringsdatum2015-05-06Så ansöker duSkicka in ditt CV inklusive en kort sammanfattning av vem du är som person genom att klicka på "ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.
Vid frågor, kontakta:
Freja Erdmann Hellgren
Competence Manager, Lexicon IT-konsult Stockholm
freja.erdmann@lexiconitkonsult.seSökord: helpdesk, servicedesk, Stockholm, 1st, first, line, tekniker, IT, support, konsult, användarsupport, datorsupport, AD, Mac, PC
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
10137 Stockholm
KontorsadressKlarabergsviadukten 70
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2282007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.