Social Media Manager

Selestra AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Selestra AB i Stockholm

VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF MED OSS PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY!

Tisdagen den 17 september kl. 13.00

Adress: Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. (uppgång Olof Palmes gata/Tunnelgatan).

Publiceringsdatum
2014-09-01

Om företaget
Selestra är ett konsult bolag med inriktning på Mötesbokning och Outsourcing. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede och söker därför Social Media Manager med placering i Stockholm. För den som vill jobba med i en spännande miljö och vill kombinera det med sina säljerfarenheter är denna tjänst något för dig.

Om tjänsten
I rollen som Social Media Manager ser vi gärna en driven, positiv och självgående person som tycker om att spendera sin tid inom den sociala sfären. Tycker om att blogga, skapa content, lägga ut bilder och vara kreativ i sitt tänk. Du måste besitta stark social kompetens och vara kundvänlig

Arbetsuppgifter
Som Social Media Manager på Selestra kommer du att ansvara för att skapa kontakt med Selestras kunder via de sociala kanalerna och skapa en social profil. Ditt geografiska och ansvarsområde kommer att vara Sverige, Norge, England och Litauen. Du kommer ha mycket eget ansvar och jobbar under frihet med stort eget ansvar mot
mål. Du kommer att rapportera till närmsta chef och får support av ditt team.

Huvuduppgifterna kommer vara
1. Skapa content i form av text, bilder och poster.
2. Marknads analys - testa ny marknadsstrategier och content och analysera utfall
3. Nyhetsupdatering
4. Networking
5. Kundtjänst hjälp - besvara frågor via de sociala median
6. Ansvarig för grupper och community
7. Blogga
8. Nyhetsbevakning
9. Facebook, instangram, linkedin, google +, mynewsdesk, google, olika bloggar mm.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Social Media Manager hos oss ser vi att du har följande bakgrund och kompetenser:

Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Jobbat med eget budgetansvar
• Hanterar Office paketet
• Har erfarenhet av bloggning och social media
• Tycker om att jobba i team
• Flytande i svenska i tal och skrift
• Engelska eller Litauiska är meriterad
• Duktig på de olika social kanalerna.

Vi erbjuder:
Arbeta i ett nytt spännande bolag där du får ansvara för dina egen tid. Som arbetsverktyg har du mobiltelefon och dator. För den som vill kompetensutvecklas finns det möjligheter till det. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön baserad på fast grundlön och provision

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-17
Du söker tjänsten genom att delta i rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City den 17 september kl. 13.00
Har du ingen möjlighet att delta går det bra att söka tjänsten via Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Roshan david@selestra.se

Företag
Selestra AB

Adress
Selestra AB
11160 STOCKHOLM

Kontorsadress
Holländargatan 20

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0720022828

Jobbnummer
1982090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Selestra AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Selestra AB: