Social Media Manager
Selestra AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Selestra AB i Stockholm VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF MED OSS PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY!
Tisdagen den 17 september kl. 13.00
Adress: Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. (uppgång Olof Palmes gata/Tunnelgatan).
Publiceringsdatum2014-09-01Om företagetSelestra är ett konsult bolag med inriktning på Mötesbokning och Outsourcing. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede och söker därför Social Media Manager med placering i Stockholm. För den som vill jobba med i en spännande miljö och vill kombinera det med sina säljerfarenheter är denna tjänst något för dig.
Om tjänstenI rollen som Social Media Manager ser vi gärna en driven, positiv och självgående person som tycker om att spendera sin tid inom den sociala sfären. Tycker om att blogga, skapa content, lägga ut bilder och vara kreativ i sitt tänk. Du måste besitta stark social kompetens och vara kundvänlig
ArbetsuppgifterSom Social Media Manager på Selestra kommer du att ansvara för att skapa kontakt med Selestras kunder via de sociala kanalerna och skapa en social profil. Ditt geografiska och ansvarsområde kommer att vara Sverige, Norge, England och Litauen. Du kommer ha mycket eget ansvar och jobbar under frihet med stort eget ansvar mot
mål. Du kommer att rapportera till närmsta chef och får support av ditt team.
Huvuduppgifterna kommer vara
1. Skapa content i form av text, bilder och poster.
2. Marknads analys - testa ny marknadsstrategier och content och analysera utfall
3. Nyhetsupdatering
4. Networking
5. Kundtjänst hjälp - besvara frågor via de sociala median
6. Ansvarig för grupper och community
7. Blogga
8. Nyhetsbevakning
9. Facebook, instangram, linkedin, google +, mynewsdesk, google, olika bloggar mm.
KvalifikationerFör att passa i rollen som Social Media Manager hos oss ser vi att du har följande bakgrund och kompetenser:
Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Jobbat med eget budgetansvar
• Hanterar Office paketet
• Har erfarenhet av bloggning och social media
• Tycker om att jobba i team
• Flytande i svenska i tal och skrift
• Engelska eller Litauiska är meriterad
• Duktig på de olika social kanalerna.
Vi erbjuder:
Arbeta i ett nytt spännande bolag där du får ansvara för dina egen tid. Som arbetsverktyg har du mobiltelefon och dator. För den som vill kompetensutvecklas finns det möjligheter till det. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön baserad på fast grundlön och provision
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-17
Du söker tjänsten genom att delta i rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City den 17 september kl. 13.00
Har du ingen möjlighet att delta går det bra att söka tjänsten via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDavid Roshan
david@selestra.seFöretagSelestra AB
AdressSelestra AB
11160 STOCKHOLM
KontorsadressHolländargatan 20
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0720022828
Jobbnummer 1982090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.