Social Media Manager - Workbuster AB

RekryteringsKonsulten / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos RekryteringsKonsulten i Stockholm, Järfälla, Täby, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Du ansvarar för daglig och månatlig planering av både kommersiellt och redaktionellt innehåll, både kortsiktigt och långsiktigt i alla sociala mediekanaler. Du ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera kanalerna Workbuster använder och dess syfte.

För att lyckas i rollen har du har en god förmåga att kunna uttrycka dig och företagets intressen i dokumenterad form. Du är en lösningsorienterad person med en stark vilja att skapa goda resultat. Vidare är du ambitiös, social och noggrann med ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt, men även i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Tjänsten kräver att du kan tala och skriva svenska och engelska flytande.

Publiceringsdatum
2017-12-12

Arbetsuppgifter
- Mäta, följa upp samt analysera Workbusters sociala kanaler
- Vara uppdaterad inom sociala medier för att kunna anpassa och agera på aktuella trender och information
- Planera, producera och optimera innehåll via företagets sociala medier så att önskad effekt uppnås samt anpassa och förändra innehållet så att effekten blir optimal
- Bevaka communities och influencers och aktivt interagera med dessa
- Sprida innehåll och inlägg också utanför de egna kanalerna

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom media eller marknadskommunikation från t ex Medieinstitutet, IHM, Berghs eller högskola/universitet.

Vi söker dig som:

- Är grym på sociala medier och har ett stort intresse för vad som händer på marknaden
- Har vana att jobba med realtidsmätning och optimering
- Brinner för datadriven kommunikation
- Har goda kunskaper i Photoshop eller liknande, meriterande är om du kan skapa rörligt material och innehåll
- Är proaktiv och får saker att hända
- Har ca 1-3 års arbetserfarenhet av liknande arbete
- Är orädd, nyfiken och självgående
- Gärna har erfarenhet inom e-handel

Workbuster AB är en ledande aktör på marknaden för rekryteringssystem, de expanderar och behöver därför fler medarbetare. Workbuster AB har i två år blivit utsedda till Gasellföretag och är ett team på totalt 22 personer som arbetar för att göra det smidigt och lätt för sina kunder att rekrytera med deras webbaserade lösning.

Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. Företaget sitter i fina lokaler med en unik, rymlig och inspirerande arbetsmiljö. Du välkomnas in i en företagskultur som kännetecknas av en kreativ och positiv entreprenörsanda med högt tempo och engagerade medarbetare som drivs av nya utmaningar. Tjänsten är en heltidstjänst och ska tillsättas så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Som anställd på Workbuster AB har du friskvårdbidrag, 6 veckors semester, förmånliga arbetstider, vinstdelningsprogram och tjänstepension. Vidare gör företaget mycket aktiviteter gemensamt och trivs bra tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
RekryteringsKonsulten

Adress
RekryteringsKonsulten

19468 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress


Jobbnummer
3850161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från RekryteringsKonsulten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos RekryteringsKonsulten: