Skogsstyrelsen söker säljare till uppdragsverksamheten

Skogsstyrelsen / Säljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skogsstyrelsen i Borås, Svenljunga, Göteborg, Jönköping, Varberg eller i hela Sverige

Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor som rör skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation och friluftsliv, samt att öka medvetandet om skogens betydelse.

Skogsstyrelsen söker nu en säljare som kommer att arbeta med att sälja vårt tjänsteutbud inom vår uppdragsverksamhet. Vi erbjuder ett mycket stimulerande arbete där du själv till stor del kan planera din arbetstid.

Publiceringsdatum
2012-10-17

Dina arbetsuppgifter
Som säljare hos oss kommer du arbeta både med nykundsbearbetning samt med att vårda och utveckla befintliga kunder. Du ansvarar självständigt för hela säljprocessen från första telefonkontakt via kundbesök, offerering och förhandling till avtal. Merförsäljning, uppföljning och administration ingår också i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta utifrån vår marknadsplan, samt få ansvar för en egen säljplan och eget kundansvar. Ditt arbetsfält består av kunder som är verksamma över hela landet, dock med regionalt fokus på västra Sverige

Dina egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du känner igen dig i följande beskrivning för att lyckas i din roll. Vi ser dessutom gärna kvinnliga sökande till denna tjänst.

Du är affärsmässig med ett stort intresse för att göra affärer samt med  god ekonomisk förståelse.

Du ser möjligheter i vardagen samt omsätter dem i praktiken.

Du är målmedveten och driven, med förmåga att arbeta självständigt    under eget ansvar.

Du är utåtriktad med god kommunikativ förmåga.

Du är strukturerad med god administrativ förmåga.

Utbildning/erfarenhetskrav

Relevant högskoleutbildning eller likvärdig utbildning.

Minst 3 års erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning både till privatkunder samt B2B.

God allmän datorvana samt med MS Office.

B-körkort är ett krav.

Goda kunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att utrycka sig i tal och skrift.

Erfarenhet av den skogliga tjänstesektorn är meriterande.

 Stationering

Tjänsten är placerad vid regionledningen, region Väst på  Skogsstyrelsens kontor i Borås.

Anställning

Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Mer information lämnas av verksamhetskoordinator Hans-Ulrich Kalnins, tfn 033-48 25 21, marknads- och säljansvarig Per Volmevik, tfn 036-35 93 58. Fackliga företrädare är för SACO Hillevi Eriksson, tfn 036-35 93 24, och för ST-Skog Louise Elm, tfn 036-35 93 50.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 4 november 2012 via länken nedan.

Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Vi ser därför gärna att både män och kvinnor, liksom sökande av olika etnisk bakgrund söker denna tjänst. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Arbetstider och omfattning
100% tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 2012/79
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skogsstyrelsen

Adress
Skogsstyrelsen
Vallgatan 8
55183 Jönköping

Jobbnummer
1367239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skogsstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skogsstyrelsen: