Skattehandläggare, skattesektion 3, Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med omprövningsärenden av olika slag.  I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon

På skattekontoret i Eskilstuna är vi cirka 80 medarbetare fördelade på fyra sektioner. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har aktuell erfarenhet av att granska inkomstdeklarationer på Skatteverket
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande

Det är meriterande om du
har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 6:e april t.o.m. 26:e augusti.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-02-05

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sommarjobb på Skatteverket, sommarjobb@skatteverket.se
Alem Resulovic, sektionschef 010-577 57 19
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Dinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Careliigatan 2
63107 Eskilstuna

Kontorsadress
Careliigatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2655834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: