Skattehandläggare, Karlstad

Skatteverket / Ekonomijobb / Karlstad
2015-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Karlstad" (publicerad 2018-08-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vi söker nu skattehandläggare för tillsvidareanställning till Karlstad.

Dina arbetsuppgifter som skattehanläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp alternativt har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift
• förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• förmågan att med egna initiativ och åtgärder arbeta för ökad mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen.

Det är meriterande om du har 

• högskolepoäng inom skatterätt
• arbetat med utredning och beslutsfattande vid en myndighet
• arbetat med redovisnings-/bokföringsfrågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Förutom ovan angivna kriterier lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor när vi anställer.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2015-01-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt Agnebjörk, sektionschef 010-576 24 06 bengt.agnebjork@skatteverket.se
Sherly Bergdahl, facklig kontaktperson Saco 010-572 34 78
Nils-Owe Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-573 19 23
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97 helene.hedin@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
171 94 Solna
17194 Solna

Kontorsadress
171 94 Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2134225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: