Skattehandläggare, Karlstad

Skatteverket / Juristjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare besöker du företagare både i förebyggande arbete såväl som i kontrollarbete. Du kan komma att jobba inom olika områden, t.ex. inkomstbeskattning, revision och moms.

På skatteenhet Karlstad är vi ca 150 medarbetare. Enheten har en bred verksamhet som även innehåller en inriktning inom internationell beskattning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp alternativt har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter från Skatteverket eller annan myndighet
• har B-körkort
• har god samarbetsförmåga och är öppen för teambaserat arbetssätt
• har en god servicekänsla och intresse av bemötande via telefon och vid personliga möten
• har förmåga att självständigt fatta beslut
• har en god kommunikativ förmåga, både verbalt och skriftligt
• är flexibel för verksamhetens behov

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik, t ex från redovisningsbyrå eller myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Johansson, sektionschef 010-5745798
Anette Jakobsson, enhetschef 010-572 34 43
Ann Charlotte Odengran, hr specialist ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Nils-Owe Nilsson, facklig kontktperson 010-5731923

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
4269228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: