Skattehandläggare, Göteborg
Skatteverket / Juristjobb / Göteborg
2018-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Göteborg" (publicerad 2018-11-15) ⬅️
Visa alla juristjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du arbetar med service och löpande ärendehantering. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för lämnade deklarationer och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På skatteenhet 3 i Göteborg är vi cirka 180 medarbetare som är fördelade på åtta sektioner, kontoret är inriktat på företag. Vi hanterar också en stor andel av regionens internationella frågor som rör företag och privatpersoner. Kontoret har även riksansvaret för bland annat klassificering av fartyg och beskattning av sjömän.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en fullständig avslutad gymnasieutbildning
• har mångårig erfarenhet av administrativt arbete
• bemöter andra med respekt, är hjälpsam, uppmärksam och lyssnar på andra
• anpassar dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar
• har förmåga att samarbeta med andra människor, bidrar till att gemensamma uppgifter genomförs
• är resultat- och målinriktad
• har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av utredningsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-08ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla Johannesson, enhetscontroller 010-573 60 82
Catarina Thompson, sektionschef 010-5729518
Åsa Carlström, HR-konsult 010-574 15 63
Kent Ståhlgren, facklig representat SACO 010-572 95 66
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 2825
40320 Göteborg
KontorsadressBox 2825
Jobbnummer 3888965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.