Sjuksköterska till IVA, Falun
Region Dalarna / Sjuksköterskejobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
Nu satsar vi! Vi bygger ett större och starkare IVA i Falun med målet att bli en toppmodern intensivvårdsavdelning - ta chansen och bli en del av denna spännande resa! Vi söker dej som är grundutbildad sjuksköterska och är intresserad av att specialist utbilda dej inom intensivvård.
Vår ambition är att bemanna vår intensivvårdsavdelning med ännu fler kompetenta stjärnor för att kunna utöka våra möjligheter att leverera högkvalitativ vård till fler av våra invånare i Dalarna. Hos oss välkomnar vi dig som gärna jobbat några år och är redo för nya utmaningar. IVA Falun idag är en allmän intensivvårdsavdelning med 8 platser. Vi vårdar lasarettets sjukaste patienter, både barn och vuxna.
Vi tillämpar individuell schemaplanering.
Vill du veta mer om vår avdelning? Gå in på vår hemsida! Intensiven (IVA) - Region Dalarna
Sjuksköterska till IVA, Falun
Publiceringsdatum2023-03-03Dina arbetsuppgifterSom anställd hos oss erbjuds du ett utvecklande och varierande arbete i team med undersköterska, läkare och fysioterapeut. Tillsammans med teamet på salen vårdar du 1 - 2 patienter. Du lär dig hantera vård och omhändertagande av de svåraste och mest kritiska tillstånden hos vuxna såväl som barn.
Som grundutbildad får du en individuell strukturerad introduktion enligt speciellt introduktionsprogram under ca tre månader. Du kommer att ingå i en utbildningsgrupp med utbildningsdagar en gång / månad under det första året. Introduktionen planeras med chefer, avdelningens teknikansvariga samt vårdutvecklare. Under första halvåret följer vi upp introduktionen med regelbundna reflektionssamtal. Efter avslutad introduktion arbetar du i team med erfarna kollegor. Du erbjuds också möjlighet till mentorskontakt.
En annan unik möjlighet genom denna satsning är att vi nu också kan erbjuda dig som grundutbildad sjuksköterska en betald vidareutbildning inom något år!
Övrig information
KvalifikationerVi söker dig som är:
Legitimerad sjuksköterska
Teammänniska
Flexibel
Nyfiken och villig att lära mer inom din grundprofession
Ansökan
Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, ska sökande delge arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se)
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2023:268".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Bitr 1:a linjens chef
Elisabet Singdén
023-490207 Jobbnummer 7507060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.