Sjöspeditör för omgående behov!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på kundkontakter, service och problemlösning? Vi på Adecco Office & HR söker nu en sjöspeditör för uppdrag hos en av våra kunder.
Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som sjöspeditör kommer du att vara i händelsernas centrum i ett team där det är högt i tak och energinivån är hög. I dina arbesuppgifter ingår att ta emot ordrar från kund, ordna med transportbokningar med rederier och dragare, förtullning, dokumentation i form av utfärdande av frakthandlingar samt uppföljning. Din uppgift blir att se till att logistiken flyter på så att godset är på rätt plats vid rätt tidpunkt och att kunden alltid är nöjd med sin leverans. Du kommer att ha mycket kund- och leverantörskontakt, främst via mail och telefon, och arbetsspråket är svenska och engelska.
Vår kund är ett internationellt företag som är ledande inom transport och spedition, framför allt inom sjö- och flygfrakt. De söker nu ytterligare personer till sitt team av sjöspeditörer på kontoret i Göteborg. Tjänsten är på heltid, dagtid, med omgående start. Uppdraget pågår till och med årsskiftet, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning!
Vem trivs här?
Du som är utbildad inom spedition/logistik från YH-utbildning, högskola eller motsvarande kommer att känna dig hemma i den här rollen.Trivs du med att arbeta med kundservice och att tillgodose kundens behov samt har erfarenhet av arbete inom spedition, gärna inom sjö, är du den vi söker. Du är duktig på att hantera datorer och känner dig bekväm med att använda Office-paketet. Vidare använder du engelska obehindrat i ditt arbete.
Som person trivs du med att arbeta i team men uppskattar även möjligheten att ta egna initiativ. Du är lyhörd, serviceinriktad och stresstålig samt lär dig nya saker snabbt. Avdelningen präglas av högt arbetstempo där din effektivitet och snabbhet kommer väl till pass, samtidigt som du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du trivs med att ha kundkontakter och vet vikten av att vårda relationen med en kund och att bemöta dem på ett korrekt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2015-11-06ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2515101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.