Sigma söker junior supportpersonal till servicedesk för långsikt
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST i Göteborg,
Borås,
Skövde,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Sigma söker efter flera Juniora Support/helpdeskmedarbetare
Till flera av våra kunder söker vi dig som har en stabil IT-utbildning som grundkompetens och vill börja eller fortsätta din karriär som support/helpdeskmedarbetare.
Vad är en support/hepldesk?
Syftet med en helpdesk är oftast att felsöka problem eller ge vägledning om produkter såsom datorer, elektronisk utrustning eller programvara. Teknisk support hänvisar ofta till en uppsjö av tjänster som företagen tillhandahåller för stöd till användare av tekniska produkter såsom datorer, programvaror, system eller andra elektroniska tjänster. En teknisk support försöker hjälpa användaren att lösa specifika problem med en produkt eller tjänst snarare än att ge utbildning, anpassning, eller andra stödtjänster. De flesta företag erbjuder teknisk support externt för de produkter som de säljer och internt för de tjänster och system som medarbetarna använder. Den tekniska supporten kan hanteras genom e-post, live-mjukvara på en webbplats eller ett system/verktyg där användaren kan logga ett samtal eller ett tillbud.
Varför jobba som support/heldeskmedarbetare?
Support/helpdesk kan i många organisationer liknas med kärnan på ett spindelnät som har kontakt med alla förgreningar ut i organisationen. Det gör att en duktig support/helpdesk lär känna större delar av organisationen, bygger upp ett stort kontaktnät med chefer och medarbetare och inte minst förstår sig på vilka tekniska utmaningar företaget står inför. En tekniskt intresserad supportmedarbetare som lär sig snabbt och har ambitioner får ofta möjlighet till mer ansvar och allt mer avancerade arbetsuppgifter. Om du i framtiden har ambitioner att ta dig vidare i karriären är support/helpdesk en bra väg att gå. Faktum är att i vissa organisationer används support/helpdesken som en talanggenerator med syfte att förse företaget med rätt juniora medarbetare. I precis som många andra yrken är det viktigt att lära sig hantverket. Om du vill jobba som support/helpdesk är det därför fundamentalt viktigt att du är IT-intresserad, har god servicekänsla och tycker om att lösa problem.
Din Profil - Skallkrav
För att kvalificera att jobba med support/helpdesk krävs att samtliga av följande stämmer väl in på din profil;
YH/KY-utbildning inom IT/data/administration alt akademisk utbildning inom IT/teknik. 0.5-3 års arbetslivserfarenhet av support alt liknande serviceyrken, dvs kundtjänst, restaurang, butik mfl. Genuint intresse för it/teknik. Talar och skriver flytande svenska. Talar och skriver engelska på en bra nivå.
Din Profil - Meriterande
Det är meriterande om är du i din utbildning eller tidigare arbetslivserfarenheter har kommit i kontakt med någon form av;
Administration av operativsystem Katalogtjänster Ärendehanteringssystem Tydning av loggar och enklare scriptning
Din Profil - Personliga egenskaper
Förutom din tekniska grund är det absolut viktigast för oss att du är konsultmässig. Vi tror att man även i tuffa tider kommer långt på sin positiva och intresserade inställning. Vi ska vara helt ärliga med att det kan vara tufft men också väldigt roligt att jobba som konsult. Det kommer att ställas höga krav på din sociala anpassningsförmåga, arbetsmoral och intresse för din egen och ditt teams utveckling. Du behöver därför tycka om att balansera samarbete med ditt egna individuella driv.
Som support/helpdeskmedarbetare ställs det framför allt höga krav på din problemlösningsförmåga och noggrannhet.
Publiceringsdatum2016-04-15Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor är du välkommen att kontakta;
Tobias Schött - Consultant Manager Young Professionals, Sigma
072-2188611
tobias.schott@sigma.seDin ansökan
Enkelt! Du ansöker genom att trycka på länken via
www.sigmaitc.se eller knappen "Ansök här" nedan. Glöm inte att om du är nyexaminerad så är vi extra noga med att du påvisar dina praktiska erfarenheter i form av länkar, portfolio, GitHub-konto eller liknande.
Lycka till och åter varmt välkommen med frågor!
/Tobias
Varaktighet, arbetstid
08-17 Tillsvidare
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tobias.schott@sigma.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobias Schött +46 722188611
FöretagSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
AdressSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2787169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.