Servicetjänsteman, Registrator, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2014-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetjänsteman, Registrator, Solna" (publicerad 2016-10-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som registrator på internservice
innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post, diarieföring och arkivering med tillhörande administration. Vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga. Internservice ingår organisatoriskt i Administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom bl. a. kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering.
Du bidrar aktivt till en hög kvalitet och god service i våra leveranser.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har relevant avslutad gymnasieutbildning
• har erfarenhet av registrering, diarieföring, sortering
• har god datorvana
• har goda språkkunskaper i svenska
• är noggrann och har ordningssinne
• uppnår fastställda mål
• är initiativtagande och serviceinriktad
• kan planera och organisera
• har personlig mognad
• kan jobba självständigt men också samarbeta
• skapar goda relationer och trivs att arbeta i grupp
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-03-20Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Dammhag, Sektionschef 010-574 12 68
Magdalena Johansson Peric, Sektionschef 010-575 02 22
Jan-Erik Åberg, Facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Susanne O'Konor, Facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1815407
Observera att sista ansökningsdag har passerat.