Servicetjänsteman/arkivassistent, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman/arkivassistent på internservice
innebär att du kommer att ingå i en sektion som arbetar med diarieföring, post och arkiv.
Arbetsuppgifterna som arkivassistent omfattar bland annat att rensa, samsortera, plockgallra, ordna och förteckna arkiv mm. Arbetet kan innebära tunga lyft.
Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• är svensk medborgare
• har en fullständig avslutad gymnasial utbildning
• har god datorvana
• har aktuell arbetslivserfarenhet från arkivarbete
• har ordningssinne, är strukturerad och är mycket noggrann
• är ansvarstagande, har god förmåga att planera och organisera ditt arbete
• har god samarbetsförmåga
• är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arkivarbete inom offentlig förvaltning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass.
Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tidsbegränsad under ett år och sex månader med möjlighet till förlängning, tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-12-20Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagdalena Johansson Peric, sektionschef 010-5750222
Åsa Dammhag, sektionschef 010-5741268
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-5748013
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 26
17154 solna
KontorsadressSolna strandväg 26
Jobbnummer 4521346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.