Serviceinriktad Säljsupport/säljadministratör
PGM AB / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PGM AB i Sollentuna PGM är ett specialistföretag inom profil- och reklamprodukter för företag och organisationer.
Vi arbetar idag med Norden som marknad och är ett fullsortimentsföretag med egen produktutveckling, design- och fotostudio.
Vår affärsidé är att utgå från kundens behov och att erbjuda den för kunden bästa lösningen av profil- och reklamprodukter med tillhörande tjänster. PGM:s tjänster kännetecknas av hög servicegrad, flexibilitet och engagemang.
Vi är idag 7 personer som sitter i en villa i Helenelund.
Vi planerar att under hösten 2013 flytta närmare stan.
Vi söker nu en serviceinriktad säljsupport/säljadministratör.
Publiceringsdatum2013-05-15ArbetsuppgifterSom säljsupport kommer du att vara en viktig del i ett av våra säljteam och arbeta med många administrativa uppgifter samt ge support till säljaren och till företagets kunder. Ett krav är att du som söker är intresserad av att arbeta med siffror, alltid har kundens bästa för ögonen och trivs med teamarbete och ett kundnära arbete. Arbetstempot är fartfyllt men är i gengäld både roligt och utvecklande för den som tycker om att arbeta i en kundfokuserad miljö.
Du kommer bl.a att ha ansvaret för:
• Inköpsförfrågningar
• Kalkylering
• Skriva och skicka offerter
• Göra kundorders
• Skriva inköp
• Sköta leveransbevakningen
• Färdigställa fakturaunderlag
• Skicka lagerlistor
• Förbereda inför kundbesök
VI SÖKER DIG SOM
Redan arbetat med liknande uppgifter i minst några år. Du har arbetat med inköp, försäljning, orderhantering och/eller handel tidigare eller i din nuvarande tjänst. Du har tidigare erfarenhet av arbeten som inneburit kundkontakt, service och administration. Du ska ha vana av att arbeta i system och erfarenheter av affärssystemet Pyramid är meriterande. Du har mycket god förmåga att på svenska i både tal och skrift uttrycka dig på ett välformulerat och trevligt sätt. Vi har dagliga internationella kontakter så vana att kommunicera på engelska är önskvärt.
Som person är du noggrann, flexibel, ansvarskännande och du har en naturlig servicekänsla. Du har ett väldigt bra siffersinne och kan schemalägga din egen tid och se till att saker blir genomförda. Din sociala förmåga är väldigt god, du är kommunikativ och arbetar proaktivt. Du skapar trygghet för och goda relationer till kunder och kollegor genom att vara lyhörd och pedagogisk och du anpassar dig till olika situationer och ser möjligheter istället för problem. Vidare är du en självgående person som samtidigt har lätt för att samarbeta med andra med en strävan att hela tiden förbättra sättet du arbetar på.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av denna tjänst.
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare med en provanställning om 6 månader.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-29
Frågor om tjänsten besvaras endast via epost
lotta.berggren@pgm.nuAnge följande referens när du ansöker: Säljsupport/säljadministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lotta.berggren@pgm.nuKontaktLotta Berggren
lotta.berggren@pgm.nuFöretagPGM AB
AdressPGM AB
Box 723
19127 SOLLENTUNA
KontorsadressEriksbergsvägen 24 B
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 501 62 100
E-postadress:
info@pgm.nu Jobbnummer 1553057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.