Servicehandläggare, Kista och Kungsholmen

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Från och med 2019-01-01 kommer troligtvis verksamheten överflyttas till Statens Servicecenter.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga. Vi har schemalagd arbetstid.

På servicekontoret i Kista är vi idag ca 20 medarbetare, Kungsholmen ca 20 medarbetare och på vårt ID-servicekontor i Kungsholmen ca 20. Båda service- och id-servicekontoren tillhör Kundmötesavdelningen i Stockholm. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vill du ta del av en servicehandläggares vardag? Klicka på nedan länk.

Länk: http://skvkompetens.se/DigitaltForst/Digi1_010.mp4

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller beteendevetenskap, eller har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten frånmyndigheter och stora företag.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Anställningen är tillsvidare, visstid och vikariat.

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer(203 30698-18). Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju. Endast ansökningar via vår hemsida.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-05

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Dazley, sektionschef eva.dazley@skatteverket.se 010-579 94 28
Sarab Shahvali, sektionschef sarab.shahvali@skatteverket.se 076-722 26 06
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket

Jobbnummer
3943765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: