ServiceExpert
Telenor Sverige AB Channels / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige ServiceExpert Nordstan, Telenor Stores
Rollbeskrivning:Som ServiceExpert är du Telenors kundservice på plats i butik. Att köpa telekom-produkter kan kännas komplext, och det kan hända mycket under tiden kunden är hos oss. Därför är det viktigt att kunden känner sig trygg och får vägledning när det dyker upp frågor, eller situationer som gör kunden osäker. Du som Serviceexpert ansvarar för att inte bara möta kundens förväntningar när kunden behöver hjälp, utan också överleverera på kundens förväntningar.
Tjänsten innebär:
• Bemanna Kundservicestationen och ansvara för dess skick.
• Leda hanteringen kring serviceärenden från butik till verkstad. Detta inkluderar låneterminaler samt rutiner kring felsökning och felbeskrivning för terminal som lämnas in på service, reklamation eller försäkring.
• Ansvara för en effektiv process kring logistiken av serviceterminaler till och från verkstad.
• På plats hjälpa kunder med kundservicerelaterade frågor.
• Säkerställa att ändringar i kundservicerutiner når säljare i butiken.
• Hjälpa kunder att "komma igång" med sin produkt - t ex föra över kontakter, installera mail samt utbilda säljarna i butiken kring detta för att kunna ge kund bästa möjliga upplevelse vid försäljning.
• Inom ordinarie CFL-arbetet fokusera på servicekundernas upplevelse och leda arbete i att öka butikens service-NPS genom feedbacksamtal och coachning av säljare.
• Bokföra kundärenden och rapportera in till ansvarig i form av önskade rapporter samt medverka på satta avstämningar med teamet.
• I första hand ansvara för service/support, men även kunna sälja Telenors produkter och tjänster i butik och aktivt hjälpa till att nå butikens mål.
• Tillsammans med övriga i butiken dela på uppgifter som butiksdrift och butikstelefon. Detta för att hålla butiken i bästa möjliga säljbara skick.
Du är:Som person är du nyfiken och effektiv och trivs i en miljö med högt tempo. Du drivs av ett intresse för människor, försäljning och service och en vilja att alltid nå lite längre. Du har stor förmåga att entusiasmera och kunna växla mellan högt och lågt, ofta i gränslandet mellan teknik och människa. Du är en lagspelare som vinner genom ett starkt samarbete med dina kollegor. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy
Placeringsort: Göteborg
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning.
Sök: Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-04-14
Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget,Glocalnet,Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownitoch Vimla. Tillsammans harviöver 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på12,1 Mdr SEK (2013) och cirka 2000 anställda.
Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär" och på LinkedIn "Telenor_Sverige_AB" där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med 6 månader provanställning
Publiceringsdatum2015-04-14ErsättningGrundlön plus provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-28
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElin Johansson
FöretagTelenor Sverige AB Channels
AdressTelenor Sverige AB Channels
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2246768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.