Servicedesktekniker till Vattenfall

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
2025-09-25


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-09-25

Om tjänsten
Vi söker nu en Servicedesktekniker till Vattenfall! I tjänsten ingår att ta emot supportärenden och lösa systemproblem, hjälpa till med dokumentation och administrativa uppgifter samt göra systemkontroller och underhåll. Du kommer också att felsöka tekniska problem, lära upp nya användare och hålla instruktioner uppdaterade, samt informera teamen om förändringar i systemen.

Tjänsten omfattar bland annat följande arbetsuppgifter:
• Frågehantering: Fungera som andra kontaktpunkt för supportärenden och snabbt lösa systemrelaterade problem som tas upp av chefer och rådgivare.?
• Dokumentationssupport: Hjälpa till med systemdokumentation och administrativa uppgifter.?
• Operativa uppgifter: Utföra systemkontroller, felhantering och rutinunderhåll.?
• Teknisk felsökning: Undersök och lösa tekniska problem, integrationsproblem och eskalera vid behov.?
• Användarutbildning: Ge utbildning och vägledning till nya användare och håll arbetsinstruktionerna uppdaterade.?
• Kommunikation: Håll teamen informerade om systemändringar och se till att uppdateringar delas tydligt.?

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Servicedesktekniker är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-10-01och beräknas pågå till och med 2025-12-31.

Krav för tjänsten:
• En problemlösare som gillar att vara praktisk och lyhörd.
• Bekväm med att snabbt lära sig nya system och stödja andra med självförtroende.
• Kommunikativ och serviceinriktad, med ett strukturerat och organiserat arbetssätt.
• Kunskap, erfarenhet och kompetens inom området.
• 3 - 5 år inom aktuellt område, har deltagit i eller utfört flera liknande uppdrag.
• God förmåga att hantera MS-Office.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
• Kunskap om Magnit VMS-systemet

Om dig
Du är en praktiskt lagd problemlösare som snabbt kan sätta dig in i nya system och situationer. Du trivs med att stötta andra och bidrar med självförtroende och engagemang i ditt arbete. Genom ett strukturerat och organiserat arbetssätt är du kommunikativ och serviceinriktad i alla situationer. Du tar ansvar för ditt eget område och arbetar självständigt, samtidigt som du skapar ett positivt och stödjande arbetsklimat.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-10-09.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post: Maja.Nystroem@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), https://www.adecco.com/sv-se

Kontakt
National Recruiter
Maja Nyström

Jobbnummer
9527204

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: