Servicedesktekniker med enterpriseerfarenhet

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Solna
2022-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker med enterpriseerfarenhet" (publicerad 2023-11-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Till ett uppdrag hos vår kund Tietoevry söker vi nya medarbetare till deras servicedesk med placering i Solna.

Du som är driven, stresstålig och tycker om att arbeta i team får nu möjligheten att arbeta på deras servicedesk med placering i Solna. Tietoevry är en av Nordens största IT-leverantörer, där du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter och ha goda möjligheter till egen utveckling. Vi söker nu dig som tycker om att arbeta i en serviceinriktad roll samt har ett stort intresse av att lära sig nya saker. I rollen är det viktigt att kunna behålla lugnet i stressiga situationer. Du bör också ha en förmåga att identifera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang för att hitta den bästa lösningen.

Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag med tanken att senare gå över i en anställning hos Tietoevry.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Startdatum: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: svenska & engelska

Publiceringsdatum
2022-09-23

Dina arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare kommer du att ansvara för att hantera samtal och backlog parallellt. Du kommer att arbeta mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande proritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls. Dagliga arbetsuppgifter är ocskå felsökning på egen hand och att driva ett samarbete med 2a och 3e linjegrupperingar.

Din profil och kvalifikationen
Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet från en servicedeskroll. Det är viktigt att du som person kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer och överträffa förväntningarna gällande serivice och kundnöjdhet. Kundnöjdheten är A och O i Tietoevrys leveranser till deras kunder.

Du har goda kunskaper inom följande:
• Hantera och ansvara för samtal och backlog parallellt
• Arbeta mot SLAer på telefoni och ärenden av varierande prioritet
• Lösa en hög andel av samtal, mail, chat vid första kontakten med kundens slutanvändare. First contact resolution på 65% eller högre. Önskvärt 80%
• Ha vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar
• Ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support. Eller servicevana från andra yrken
Meriterande:
• Att ha supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter.
• Önskvärt ha basic ITIL-kunskaper
• Onsite support
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emma Idman på tfn: 0734-159352 eller emma.idman@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1663922124179".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
emma.idman@centric.eu
0734-159352

Jobbnummer
7008240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: