Servicedesktekniker
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Karlstad
2018-08-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker" (publicerad 2020-01-22) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Som Servicedesktekniker hör du till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör
Kommunledningskontoret. Service IT ansvarar för service och support ut till Koncernen Karlstads kommuns användare.
Publiceringsdatum2018-08-07ArbetsuppgifterDitt huvuduppdrag som Servicedesktekniker är att hjälpa våra användare att lösa sina IT eller telefoniproblem. Kommunens digitala arbetsmiljö ska utvecklas med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice och då ska du finnas där som användarstöd och lösa de frågor eller funderingar som uppstår för våra användare. Som tekniker i Servicedesk är du IT-avdelningens ansikte utåt då du arbetar direkt ut mot våra kunder och användare i koncernen Karlstads kommun. Du har personlig kontakt med våra användare i vår kundmottagning och genom telefon/mail/portal när du sitter i Servicedesk. I servicedeskarbetet ingår det också att ta emot och behandla beställningar som inkommer från våra verksamheter. Du ansvarar för att ärenden blir lösta inom de SLA-avtal som vi tecknat med våra kunder.
KvalifikationerSom Servicedesktekniker behöver du ha en bakgrund som IT-tekniker eller ha motsvarande IT-utbildning. Du ska också ha arbetat heltid i en Servicedesk i minst 2 år. Du ska se service som en självklarhet och vara nyfiken på att lära dig nya saker eftersom det är en miljö i ständig utveckling. Kunskaper inom Office365 är ett krav eftersom vi i koncernen Karlstads kommun arbetar i detta. Goda kunskaper inom Office-programmen är också ett krav. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de frågeställningar som dyker upp. Att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter är en del i arbetet för att vi gemensamt som grupp ska kunna ge den bästa servicen och supporten vi kan till våra användare. Du behöver vara stresstålig och kunna arbeta med många saker samtidigt. Eftersom vi dokumenterar alla våra ärenden i vårt verksamhetssystem Ivanti måste du också vara duktigt på informationshantering och kunna uttrycka dig bra i skrift. Vi arbetar sedan många år tillbaka processtyrt och följer ITIL-ramverket.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-23
Ange följande referens när du ansöker: A804022
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Kjellberg
christina.kjellberg@karlstad.se 054-5401223
FöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
AdressKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad
KontorsadressKontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
Jobbnummer 4278037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.