Servicedesk Support Specialist till Tietoevry
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-05-21
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en person som gillar att bredda dina kunskaper inom IT, brinner för service, vill utvecklas i hög hastighet inom teknik och ledarskap och vill jobba som konsult för ett av Nordens största Tech-företag? Då är det här rollen för dig!
Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på Tietoevry i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att Tietoevry har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tietoevry en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Publiceringsdatum2025-05-21Om företaget Tietoevry är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Vi söker nu en Servicedesk Support Specialist som vill bidra till en förstklassig support för en av Tietoevry Tech Services största kunder. När du jobbar för Tietoevry Tech Services som Servicedesk Support Specialist:
Du kommer att ingå i ett team med 48 kollegor som levererar support till en av Tietoevrys största kunder.
Du kommer att arbeta med erfarna och seniora kollegor och ledare.
Tietoevry Tech Service arbetar nära varandra och delar kontinuerligt med oss av erfarenheter och kunskaper. De är kända för en bra teamsammanhållning och ett öppet och prestigelöst arbetsklimat.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker kommer du att ingå i ett stort och sammansvetsat team hos en av Tietoevrys största kunder. Tillsammans med erfarna kollegor levererar du högkvalitativ support via telefon, mejl och chatt, med målet att lösa majoriteten av ärendena redan vid första kontakt. Du arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow och använder fjärrstyrnings- och automationsverktyg för felsökning. Arbetet bygger på kunskapsdelning enligt KCS-metodiken och inkluderar även deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser. Rollen kräver tekniskt kunnande, servicefokus och god samarbetsförmåga i en öppen och prestigelös miljö. Vidare ingår följande arbetsuppgifter i rollen:
Högkvalitativ support till kundens slutanvändare via telefon, mail och chatt.
Parallelt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet Service Now
Felsökning och avhjälpning av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automationsverktyg. Med hjälp av en gemensam kunskapsdatabas baserad på Knowledge Centered Support (KCS)-metodiken samt dina egna erfarenheter.
Deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av teknisk förstalinjesupport eller kundtjänstarbete.
Stort kundfokus, är serviceinriktad, starkt lösningsfokuserad, social och har en positiv attityd.
Goda kommunikativa egenskaper, flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Stockholm, nybyggda lokaler i Solna Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia genom att maila till
julia.paulin@bravura.se. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 9352805