ServiceDesk konsult

Djv Consulting AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Djv Consulting AB i Stockholm, Uppsala, Östhammar, Eskilstuna, Nyköping eller i hela Sverige

Söker du en trygg och rolig arbetsplats - kanske ett sommarjobb eller ditt första jobb efter avslutade högskolestudier?
Då är det här rätt arbetsplats för dig! Vi söker nu efter dig som vill arbeta på heltid och som vill utvecklas i rollen som konsult inom Servicedesk med start så snart som möjligt.
Du kommer att vara en del av ett stöttande och härligt team, som har fokus på att hjälpa de kunder som ringer in till Servicedesken med deras problem.

Publiceringsdatum
2021-05-31

Beskrivning av jobbet
Servicedesk tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov.
Som första, och i många fall enda kontaktyta ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag.
En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare till övriga grupperingar.
Detta sker genom ett ärendehanteringssystem där inkommande ärenden via telefoni, mail/kontaktformulär, beställningar (t ex konton) och andra ärenden i respektive grupps ärendekö.
Prioritera incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.
Att aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person.
Att aktivt ta till sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system.
Självklart lägger vi stor fokus kring Service och Kvalité
Övertid, beredskap, arbete på obekväm arbetstid etc. kan eventuellt bli aktuellt vid behov.


Vi ser gärna att du har nedan erfarenheter:
Har erfarenheten av att supportera IT - meriterande om du har vana från IT inom vården
Jobbat i eller supporterat system som ServiceNow, journalsystem
Har förmågan att hantera krävande användare
Kan samarbeta i grupp
Har en hög social kompetens
Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor
Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten
Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar

Det är meriterande om du även har:
En god IT-vana
Jobbat inom offentlig sektor
ITIL certifierad


Startdatum: 2021-07-01
Arbetstid: 40 h/v
Språk: Svenska är ett krav, obehindrat i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Djv Consulting AB
Regeringsgatan 88
11139 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Servicedesk konsult".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Djv Consulting AB (org.nr 556964-0864)
Regeringsgatan 88 (visa karta)
111 39  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5779332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Djv Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Djv Consulting AB: