Servicechef till Teknikmagasinet i Eskilstuna
Teknikmagasinet Sweden Ab, / Elektronikjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teknikmagasinet Sweden Ab, i Eskilstuna,
Västerås,
Södertälje,
Örebro,
Järfälla eller i
hela Sverige Teknikmagasinet är en snabbt expanderande butikskedja inom detaljhandeln med ca 130 butiker och nätförsäljning i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker är fyllda till brädden med spännande produkter med allt inom hemelektronik och prylar. Med anledning av koncernens kraftiga expansion har vi växt ur våra lokaler i Stockholmsområdet och flyttar därför vår serviceavdelning samt centrallagret till nya lokaler i Svista industriområde utanför Eskilstuna, och i samband med detta söker vi en ny servicechef. Tjänsten innebär en unik möjlighet att få vara med på en spännande resa och att utvecklas tillsammans med Teknikmagasinet. På serviceavdelningen kommer utöver denna tjänst även två servicetekniker och fyra returhanterare att arbeta. Avdelningen hanterar garantiutbyten, reklamationsärenden och reparationer från både butiker och webbkunder.
Som servicechef på Teknikmagasinet ansvarar du för drift, personal och bemanning på serviceavdelningen. Dina arbetsuppgifter involverar felsökning och reparationer av produkter inskickade från våra butiker samt webbkunder, och du kommer att ha mycket kontakt via mail och telefon med våra butiker för att stötta dem i garantibedömningar och reklamationsärenden. Du skapar och utvecklar rutiner för servicehanteringen av alla produkter i sortimentet vilket innebär en nära kontakt med inköpsavdelningen samt externa serviceverkstäder och leverantörer. Tjänsten innebär också test och kvalitetsuppföljning av befintliga produkter.
Vi söker en pragmatisk ledare som har förmågan att motivera och inspirera sina kollegor till att uppnå bästa möjliga resultat. Du har ett utpräglat lönsamhetstänk, och trots att serviceavdelningens arbete präglas av många regler och riktlinjer vågar du gå utanför ramarna när det behövs för att nå bästa lösning för kunden och Teknikmagasinet. Då Teknikmagasinet expanderar i snabb takt krävs det även att du är förändringsbenägen och har ett utvecklingsinriktat förhållningssätt till såväl det egna arbetet som rutiner och arbetssätt på serviceavdelningen i stort.
Utöver detta ser vi att du:
• Har bred teknisk kompetens och ett brinnande intresse för produkterna i vårt sortiment
• Har praktisk erfarenhet av och goda kunskaper inom konsumentlagstiftning i främst Sverige men även Norge och Finland, helst gällande elektronik
• Är serviceinriktad då du kommer att ha många kontakter såväl internt som externt
• Har ledarerfarenhet samt tidigare erfarenhet av arbete på en serviceavdelning
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Har du ett intresse och kunskaper kring radiostyrda produkter så är det ett plus. Systemkunskaper i Pyramid Business Studio är meriterande, men inte ett krav.
Om du känner att det är just dig vi beskriver så tveka inte! Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast 2016-03-28. Tjänsten avser heltid, tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansök endast via vår hemsida
www.teknikmagasinet.se/jobba-hos-oss/lediga-tjanster . OBS! Vi handlägger ej ansökningar via brev- eller e-post.
För mer info om företaget se
www.teknikmagasinet.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-03-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Ansök via Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagTEKNIKMAGASINET SWEDEN AB,
AdressTEKNIKMAGASINET SWEDEN AB,
BOX 637
17527 Järfälla
KontorsadressFakturavägen 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2720571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.