Servicechef
Kungliga Operan AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Är du kommunikativ och professionell och trivs med att jobba med människor? Vill du leda Kungliga Operans enhet som är ansiktet utåt och första kontakten för våra besökare och medarbetare? Då är jobbet som servicechef något för dig!
ARBETSBESKRIVNING
I rollen som servicechef arbetsleder du och har personalansvar för enhetens medarbetare som består av två receptionister och extrapersonal. Du ansvarar för att enheten lever upp till Operans mål gällande service och mottagande, såväl till besökare som ska på möte hos oss som till våra medarbetare.
Enhetens huvudsakliga ansvarsområden är:
• Service och mottagande av besökare och medarbetare.
• Administration av kontorsmaterial och posthantering.
• Hantering av växeln och hänvisningssystemet.
Som chef ansvarar du för att skapa förutsättningar för att enheten ska nå uppsatta mål. Du arbetsleder det dagliga arbetet och du ansvarar för medarbetar- och lönesamtal samt enhetsbudgeten. Eftersom det är en liten enhet innebär jobbet även att du arbetar operativt med att bland annat ta emot besökare och medarbetare i receptionen.
KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig har som har erfarenhet av arbetsledning inom ett serviceyrke. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sak-och personalbudget och vi ser även gärna att du har erfarenhet av inköp av varor och tjänster.
Eftersom enheten ansvarar för Operans växel och hänvisningssystem har du goda datakunskaper, och har du erfarenhet av Alcatels växelsystem eller hänvisningssystemet Tellus ses det som meriterande men det är inget krav.
Vi söker dig som är kommunikativ, professionell och engagerande. Du trivs i en arbetsledande position där du arbetar nära dina medarbetare och där du har en varierande arbetsdag med bitvis högt tempo. Då vår serviceenhet är beroende av ett gott samarbete med många av Operans andra enheter söker vi dig som är en stark relationsbyggare.
Slutligen söker vi dig som är kreativ och initiativrik. På Operan finns mångåriga rutiner och processer som fungerar bra, men vi söker dig som alltid vill utveckla och som med ett lösningsinriktat perspektiv vill bidra till förbättring.
Eftersom vi har såväl svenska som utländska medarbetare och gäster talar du flytande svenska och engelska.
ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Arbetstidsen är 40 timmar/vecka och det förekommer även jobb under kvällar och helger. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Operan eftersträvar jämn könsfördelning inom alla avdelningar och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.
Publiceringsdatum2019-01-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungliga Operan AB
KontorsadressJakobs torg 4
Jobbnummer 4569131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.