Service Operations Manager
Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB i Stockholm,
Eskilstuna,
Västerås,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Ericsson Local Services AB är ett mindre bolag inom Ericsson-koncernen. Vi levererar fälttjänster inom telecom- och el-branschen. Vi befinner oss i ett expansivt skede, och utökar vår marknadsandel genom att dels ta nya kontrakt inom de branscher vi verkar just nu, dels genom att applicera vår kunskap, processer och verktyg på nya branscher.
Vi är idag drygt 350 medarbetare, främst i södra delen av Sverige.
Service Operations Manager ansvarar för att alla serviceuppdrag utförs med god kundnöjdhet, d v s i rätt tid med rätt kvalitet och till bästa möjliga ekonomiska resultat utifrån uppgjorda budgetramar för respektive affärsavtal och åtagande.
Service Operations Manager ansvarar för att utveckla organisationens kompetens och förmåga genom utbildningsinsatser, processförbättringar och smidighet i samröre med våra kunder. Service Operations Manager tar aktiv del i gemensamma utvecklingsarbeten, förbättringsprogram och andra förbättringsområden inom egen och närliggande organisationer.
En viktig del i arbetet är att säkerställa att rätt kompetens och resurser finns tillgängliga och stötta underställda chefers ansvar och arbete för att möjliggöra för organisationen att ta emot och implementera nya/utökade serviceaffärer. I uppgifterna ingår att kommunicera enhetens resultat internt och externt.
Service Operations Manager ingår i ledningsgruppen. Närmast rapporterande är cheferna för Serviceproduktion, Service Operation Center och Operational Support, vars ansvarsområden följs upp avseende ekonomi, leveransförmåga, kvalitet och kundnöjdhet.
Publiceringsdatum2015-01-17KvalifikationerFör att bli framgångsrik i rollen Service Operations Manager krävs god förståelse av verksamheten och dess utvecklingspotential, vilket förutsätter förståelse för telekom i allmänhet och nätservice i synnerhet. Du förväntas ha lång erfarenhet från att leda organisationer med stor geografisk spridning och med budget- och personalansvar (>100 underställda). Du har också erfarenhet av serviceförsäljning och förhandling mellan stora företag.
Du har också drivit och aktivt deltagit i förändringsarbeten.
Utpräglade personliga egenskaper är bra kommunikationsförmåga och mycket goda ledaregenskaper.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig utveckling genom intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter.
Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget, personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi värdesätter en hög grad av produktivitet, goda resultat och engagemang hos alla som jobbar hos oss.
Ytterligare information om tjänsten lämnas av Service Operations Manager Operations Ola Månsson, telefon 010-7131321, eller HR-chef Charlotte Hult, telefon 010-7164235,
charlotte.hult@ericsson.com .
Tjänsten är placerad i Göteborg eller Stockholm och skall tillsättas snarast möjligt, varför vi uppskattar att du registrerar din ansökan omgående dock senast 150215. Intervjuer kommer att ske löpande.
Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Hult +46 10-7164235
Ola Månsson +46 10-713 13 21, +46 72-507 48 21
FöretagEricsson Local Services AB Ericsson Local Services AB
AdressEricsson Local Services AB Ericsson Local Services AB
Marieholmsgatan 10 B
41502 Göteborg
KontorsadressMarieholmsgatan 10 B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2132147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.