Service & Supportekniker
Clas Ohlson AB / Kundservicejobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Tycker du om att hjälpa andra och har lätt för att se lösningen på vardagens praktiska små problem?
Clas Ohlson söker nu en Service- och supporttekniker (semestervikariat) till vår Verkstad och Produktsupport inom Customer Care till vårt kontor i Insjön!
Vi erbjuder dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig till att vara dig själv. Clas Ohlson har hjälpt kunder att lösa sina vardagsproblem i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att fortsätta förenkla livet i 100 år till.
Nyfiken? Tveka inte att läsa vidare för att se om det är du, vi letar efter!
Om rollen
På Customer Care i Insjön hjälper vi dagligen våra kunder med att besvara frågor om våra produkter, leveranstider och ordrar. Här möter vi kunden genom mail, telefon och chatt med målsättningen att det ska vara enkelt att få kontakt och hjälp från oss. Merförsäljning är också en viktig del av rollen genom att hjälpa våra kunder att göra ett bra köp. Våra medarbetare på denna funktion spelar en nyckelroll i vår kundresa och vi har som målsättning att leverera en kundupplevelse i världsklass, vilket vi också gör och har fått pris för bästa kundtjänst inom Retail i Sverige fyra år i rad! Läs mer om den utmärkelsen här
Vi söker nu en semestervikarie till vår verkstad & produktsupport i Insjön med inriktning inom ett eller flera av följande produktområden:
• Maskin
• El
• Multimedia
Som semestervikarie på vår verkstad kommer du att ge produktsupport till våra kunder och medarbetare via telefon och e-post, samt arbeta med reparationer och service av våra produkter.
Tiden för semestervikariatet är i huvudsak från juni t.o.m. augusti och placeringsort är Insjön
Vem är du?
• Vi letar efter dig som har goda tekniska kunskaper om produkterna i vårt sortiment, och alltid strävar efter att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt.
• Du är en serviceinriktad och social person, och har erfarenhet av att reparera produkter, då arbetsuppgifterna innefattar felsökning och reparation av våra produkter.
• I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid att du är en lagspelare som förstår betydelsen av eget ansvar och att kunna samarbeta i grupp.
• Du har relevant gymnasial utbildning och/eller erfarenhet från liknande yrken. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har god datorvana i de vanligaste Office programmen. Finska språkkunskaper är meriterande.
Passar vi dig?
Vi vill att du ska kliva in här på kontoret och känna att du kan vara precis den du är. Vår arbetsplats erbjuder en tillåtande och uppmuntrande miljö där vi förväntas ta initiativ och ha mod att prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!
För att veta mer om vi är ett företag som passar Dig, klicka på den här länken (
https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fopen.spotify.com%2Fembed%2Fepisode%2F5hSLMdD0rlz3yBXHtjNLvw%3Futm_source%3Dgenerator%26theme%3D0&data=05%7C01%7CRasmus.Ericsson%40clasohlson.se%7C9bb0d03f4f3d4b21e7d408dab7f63b91%7C080917a78e764eca9b40d8771092fc58%7C0%7C0%7C638024565987226614%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=SJPTUkiidVCjna28hedTKndiyMKxLWFHc2OBofuGFX0%3D&reserved=0) och lyssna när några av våra medarbetare berättar om hur det är att jobba på Clas Ohlson!
Publiceringsdatum2023-03-22Så ansöker duRekryteringen startar omgående och sker löpande, vi vill därför att du skickar in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock inte senare än 16 april 2022.
Vill du veta mer om vad tjänsterna innebär är du välkommen att kontakta Markus Busk Salo, teamchef Customer Care eftermarknad/produktsupport, som du når på 0247-447 27 eller via mail:
markus.busk@clasohlson.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clas Ohlson AB (org.nr 556035-8672),
https://about.clasohlson.com/sv/ Arbetsplats Clas Ohlson Sverige
Kontakt Markus Busk Salo
markus.busk@clasohlson.se Jobbnummer 7575975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.