Service Manager till Hotel Birger Jarl
Hotel Birger Jarl AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hotel Birger Jarl AB i Stockholm Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.
Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak -"Här vill jag jobba, här vill jag bo!"
Sökes: Service Manager med passion för värdskap och gästupplevelser
Vår filosofi
Vi värdesätter att alla, oavsett yrkesroll och arbetstider, ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete. Här har våra medarbetare utöver generöst friskvårdsbidrag även tillgång till massage och yoga på arbetstid/alternativ friskvårdstimme och tillgång till hotellets gym. Givetvis har vi kollektivavtal och förmånliga priser på hotellrum och F&B. Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom vår interna utbildningsakademi.
I tillägg till ovanstående omfattas du som Service Manager av Hotel Birger Jarls vinstdelningsprogram.
Rollen
Som Service Manager på Hotel Birger Jarl är du en central del av vårt receptionsteam och en ambassadör för ett enastående värdskap. Du arbetar nära Front Office Manager och säkerställer att våra gäster känner sig välkomna, sedda och uppskattade under hela sin vistelse. Ditt fokus ligger på att skapa personliga möten och att överträffa gästernas förväntningar genom genuin omtanke och service i världsklass.
Du är en operativ ledare som arbetar hands-on i driften och skapar en motiverande och inspirerande arbetsmiljö för teamet. Genom ditt ledarskap säkerställer du att varje interaktion med gästerna präglas av professionalism, värme och personligt engagemang. Du coachar teamet, leder och fördelar arbete, driver serviceutveckling och samarbetar med andra avdelningar för att optimera gästupplevelsen.
Tjänsten innebär skiftarbete, inklusive kvällar och helger och du rapporterar till Front Office Manager.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Säkerställa en hög servicenivå genom närvaro och operativt ledarskap i den dagliga driften
• Sedvanliga receptionsuppgifter så som att hantera in- och utcheckning samt merförsäljning
• Arbeta proaktivt för att förbättra gästupplevelsen och att hantera feedback
• Stödja och avlasta Front Office Manager i planering och arbetsledning samt ersätta vid dennes frånvaro
• Säkerställa att rutiner, policyer och standards efterlevs i receptionen
• Samarbeta med andra avdelningar för att skapa en sömlös, personlig och varm upplevelse för gästerna
Du
Som ledare är du positiv, engagerad och brinner för service och gästupplevelser. Du har en naturlig förmåga att motivera andra, är lösningsorienterad och har en stark känsla för kvalitet och detaljer. Att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik inspirerar dig.
Vi söker dig som:
• Har minst 2 års erfarenhet från gästservice i en arbetsledande roll
• Har tidigare erfarenhet av hotellreception, minst 1 år
• Har dokumenterad erfarenhet av att coacha och utveckla team
• Brinner för service och att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Kunskaper i Visbook, HRF:s kollektivavtal och andra språk är meriterande men inget krav.
Vi erbjuder:
• En heltidstjänst (tjänsteman) med månadslön och 6 månaders provanställning
• Stor kreativ frihet och möjlighet att sätta din egen prägel på verksamheten
• En arbetsmiljö där vi värdesätter personliga egenskaper och matchning med vår företagskultur och värderingar
Är du den vi söker?
Vill du vara med och utveckla vår hotellverksamhet till dess fulla potential och trivs med att vara hands-on i driften? Då ser vi fram emot att höra mer om dig!
Ansök idag!
Observera att vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hotel Birger Jarl AB (org.nr 556102-0826)
Arbetsplats Hotel Birger Jarl
Jobbnummer 9221673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.