Service Manager

Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en driven och strukturerad medarbetare till vårt team inom Business Operations i rollen som Service Manager. Telenor är mitt i en pågående starkdigital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra

Vårt team inom Business Operations, Service and Contract Management, fokuserar på hela Telenors tjänsteportfölj för stora och medelstora företag samt myndigheter och organisationer. Vårt övergripande syfte är att kunna erbjuda våra företagskunder de bästa helhetslösningarna och vi är idag en enhet på 16 kompetenta medarbetare, vilka levererar dessa professionella tjänster.

Som Service Manager har du ett ansvar att långsiktigt bygga upp, utveckla och förvalta kundrelationer i syfte att skapa nöjda kunder. Du kommer att ansvara för ett flertal av våra största Business kunder, där du agerar som Telenors representant mot kund och tar ansvar för de operativa delarna av avtalet. Övergripande innebär arbetet att du ansvarar för den operativa delen i vår samverkansmodell, där du också svarar för att löpande operativa möten hålls enligt avtalat intervall. Vidare följer du upp och ansvarar för att kundens avtalade SLA efterlevs och du blir kundens resurs för att följa upp avtalsförpliktelser internt och externt. Du arbetar kontinuerligt med processutveckling, både internt och gentemot underleverantörer. Tillsammans med kundansvarig säkerställer och utvecklar ni vårt erbjudande mot kund. Målet är alltid att finna den bästa lösningen för respektive kund och skapa en ömsesidig lönsam affärsrelation.

Vem du är

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta i en serviceorienterad miljö med stort kundfokus. Du har arbetat inom telekom och har därmed en god förståelse för de produkter och tjänster vi tillhandahåller, särskild inom mobil kommunikation, fasttelefoni och datakommunikation.

Vidare ser vi gärna att du har:
* Erfarenhet av att ansvara för komplexa avtalsleveranser
* Erfarenhet av att leda, styra och planera
* Du har god erfarenhet och känsla för service
* Gedigen erfarenhet i av att rapportera till lednings- och styrgrupper
* Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en stark presentation- och kommunikationsförmåga samt att du är duktiga på att bygga upp långsiktiga kundrelationer. Du har hög integritet och trivs att arbeta med att skapa kundnöjdhet och att ständigt sträva efter att förbättra vårt samarbete med våra kunder. Du har en bra förmåga att tänka utanför boxen för att finna de bästa lösningarna. Du är bra på att samordna och strukturera arbete. Du är en teamspelare, och har lätt för att samarbeta.

Vårt löfte

Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag

Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Jessica Roos, jessica.l.roos@telenor.se. Skicka inte dit CV via mail, dessa kommer inte att utvärderas

Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar ansökningar löpande så sök idag

Placeringsort: Stockholm och Karlskrona

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J117335".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
7968147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: