Service Desk Technician till First Line IT Support
Alektum Group / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Drift- och supportteamet växer! Nu söker vi ytterligare en serviceinriktad Service Desk Technician till vårt härliga IT-supportteam.
TJÄNSTEN
Som Service Desk Technician på Alektum Group hanterar du en variation av inkommande ärenden via telefon eller via vårt ärendehanteringssystem. Dina arbetsuppgifter innefattar enkla till mer komplexa ärenden som kräver utredningsarbete. Det betyder exempelvis att du hanterar uppsättning av nya användarkonton, felsökning av datorer och telefoni samt enklare felsökning och underhåll av Windows-server.
Rollen som Service Desk Technician omfattar såväl operativt som strategiskt arbete för att supporta och utveckla vår IT-miljö. IT-organisationen består totalt av 30 medarbetare och i teamet "drift och support", där tjänsten är placerad, arbetar i dag 6 medarbetare (två på first line och tre på second line) samtliga rapporterat till Team Manager IT Operations. Teamet har gemensamt drift- och supportansvar för cirka 500 kollegor som finns lokaliserade i 16 olika länder.
I rollen ingår följande arbetsuppgifter och ansvar:
• support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter,
• utrullning av applikationer och OS (SCCM),
• felsökning av IT-relaterade problem,
• användarhantering i Microsoft Active Directory,
• IT-relaterad support av vår affärsapplikation NOVA,
• support till användare i tekniska frågor och
• löpande drift och support av Windows Server.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig med hög servicekänsla som har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du är duktig på att planera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt, även under hektiska perioder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett "affärsmässigt tänk". I rollen är det även viktigt att du är en god lyssnare då telefonen är ett av dina viktigaste verktyg. Arbetet kräver att du brinner för att leverera förstklassig service och att du alltid gör ditt yttersta för att lösa användarens ärende vid varje givet tillfälle.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har goda kunskaper inom drift och support och har ett brinnande intresse för ny teknik. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Teknisk kompetens
• Mycket god allmänkunskap samt stort intresse för IT-området
• Kunskaper i Windows Server och Active Directory
• Erfarenhet av support till användare via telefon/ärendehanteringssystem
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast 15 november 2017.
START
Tjänsten är på heltid och start sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och kommer att innefatta en del resor.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta Emil Stridbeck, Team Manager IT Operations vid frågor rörande tjänsten:
emil.stridbeck@alektumgroup.com (mailto:
emil.stridbeck@alektumgroup.com) eller telefon: 031-730 61 97.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.com (mailto:
isabell.konjic@alektumgroup.com), 031-730 61 42.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-10-25Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 3766269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.