Service Desk
Lindex IT / Supportteknikerjobb / Partille
2014-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk" (publicerad 2015-06-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindex IT i Partille,
Göteborg eller i
hela Sverige Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 480 butiker på 16 marknader. Vår affärsidé är att erbjuda inspirerande och prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika modekoncept för dam-, barn-, man- och underkläder. Vi är omkring 5.000 medarbetare och vi omsätter drygt sex miljarder kronor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Vi är ett internationellt modeföretag som ser etnisk och kulturell mångfald som en konkurrensfördel och där alla medarbetare vill skapa en modeupplevelse i världsklass och inspirera våra kunder - modeintresserade kvinnor.
Vill du jobba med IT mitt i pulsen i ett modeföretag?
Brinner du för att få IT att fungera och att hjälpa våra butiker i Norden, Central-Europa och Baltikum?
Sätter du dig snabbt in i nya lösningar?
Lindex söker medarbetare till IT Service Desk som idag består av 7 personer.
I rollen ingår att ge IT-support per telefon och via vårt ärendehanteringssystem till Lindex butiker samt till användare på Lindex huvudkontor. Merparten av våra ärenden kommer från butik och avser bland annat kassasystem, kortterminaler och utskriftsproblem. Supporten till kontoren handlar om kontohantering, applikationssupport samt diverse andra vanligt förekommande användarfrågor.
Lindex Service Desk är en del av Stockmannkoncernens totala Service Desk funktion. Vårt arbetssätt är processorienterat med Incident och Problem Management enligt ITIL som grund och vi använder ett modernt ärendehanteringssystem gemensamt för hela koncernen.
För att lyckas i rollen är du serviceorienterad, flexibel och kommunikativ. Du gillar problemlösning och att göra det lilla extra och kan på ett pedagogiskt sätt ge support till användare. Du är driven och resultatinriktad och vill ständigt utvecklas i din roll. För att komplettera det befintliga teamet och kunna bemöta framtida utmaningar på ett bra sätt söker vi dig som är tekniskt orienterad och gärna har erfarenhet av butikssupport. Goda kunskaper i svenska samt vårt koncernspråk engelska är ett krav och det är en fördel om du även kan något ytterligare språk som talas i våra försäljningsländer.
Vi är ett visions- och värderingsdrivet företag och lägger därför stor vikt vid att du delar du våra värderingar. Dessa vägleder oss i det dagliga arbetet och är grunden i vår företagskultur.
Empower yourself and others, Seek constant improvment, Make business oriented decisions, Act sustainable, Make it simple
Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsplats på ett internationellt modeföretag i expansion.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Partille. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Svensson (se kontaktuppgifter uppe till höger).
Intresserad? Sök tjänsten redan idag.
Publiceringsdatum2014-10-27Arbetstider och omfattningTillsvidare Omgående
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Svensson +46 725 862411
FöretagLindex IT
AdressLindex IT
Box 233
40123 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonplatsen 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2044911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.