Senior tjänstedesigner till Tele2s Integrationscenter
Help at work / Datajobb / Stockholm
2013-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior tjänstedesigner till Tele2s Integrationscenter" (publicerad 2013-04-03) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Vår kund
För Tele2 är kunniga medarbetare det viktigaste för framgången. De bryr sig om vem du är och på Tele2 kan du växa. Det som ständigt driver företaget framåt är deras unika företagskultur "the Tele2 Way" som bygger på följande värderingar - öppenhet, kostnadsmedvetenhet och flexibilitet. Oavsett var du arbetar i organisationen, kommer du att märka att rätt attityd och delaktighet i deras företagskultur är viktiga framgångsfaktorer i ditt arbete.
Inom Tele2s Billing- och IT-organisation finns avdelningen Integration Competence Center (ICC). De har ansvaret för Tele2s integrationsarbete, har en ledande roll i SOA-arbetet samt utvecklar och förvaltar Tele2s centrala integrationsplattform (WebMethods). Tele2's ICC har framgångsrikt tagit fram en portfölj av SOA-tjänster med hög grad av återanvändning.
Vi söker dig som vill arbeta med design av SOA-tjänster i praktiken! På Tele2s ICC har vi kastat skolboken för SOA och fokuserar på att ta fram återanvändbara integrationstjänster som baseras på en kanonisk informationsmodell.
Publiceringsdatum2013-01-16ArbetsuppgifterRollen erbjuder mycket varierande arbetsuppgifter, i ett stort och stabilt ICC med väl fungerande SOA-verktyg, patterns, rutiner och processer. Tjänsten ger utrymme för stor frihet och mycket ansvar. Som senior tjänstedesigner kommer du att ha en ledande roll i vårt arbete med tjänstedesign och tjänsteförvaltning. Du kommer att arbeta med analys och design av integrationstjänster genom XML-scheman och transformeringar till och från olika systems gränssnitt, men även med vidareutvecklingen av Tele2s Informationsmodell som våra integrationstjänster grundar sig på. Du får ansvar för att ta fram praktiskt genomförbara, robusta mönster och principer för tjänstedesign och tjänsteförvaltning. Vi vill även att du bidrar till en kontinuerlig förädling av dokumentationssätt, arbetsprocesser och verktyg för tjänstedesign och informationsmodellering, samt att du deltar i revisions- och godkännandeprocess av kollegors arbete.
ProfilVi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av arbete som lösningsarkitekt, IT-arkitekt med integrationsfokus eller flera år som tjänstedesigner/-utvecklare med gedigen erfarenhet av meddelandehantering och transformationer. Du är utbildad inom datateknik, elektroteknik eller likvärdigt. Vidare har du goda kunskaper inom XML, XSD, WSDL, XSLT, SOAP och har arbetat tidigare med frågor runt förvaltning och livscykelhantering av SOA-tjänster.
Som person är du social, driven, självgående, och har lätt att kommunicera med personer i din omgivning. Arbetet bedrivs i projektform i en dynamisk miljö vilket ställer stora krav på att du är prestigelös, öppen och flexibel. Du är van att arbeta i en leveransorganisation och efter deadlines, och du trivs med en roll med många parallella uppgifter. Du bör ha ett stort intresse för problemlösning och vara strukturerad, analytisk, ödmjuk och ha god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde på din förmåga att förmedla dina kunskaper till andra i din omgivning. Då Tele2 finns i 11 länder krävs det att du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Rollen är en heltidstjänst med placering i Kista. Tele2 erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats i teknikens framkant, där du är en del av Europas snabbast växande alternativa telekomoperatör.
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Help at Work, och urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Help at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-16
Ange följande referens när du ansöker: 299
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Kargl 0812020173
peder.kargl@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1440084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.