Senior Paid Search Specialist
IPG Mediabrands AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IPG Mediabrands AB i Stockholm Vi söker dig som på en senior nivå vill spela en viktig roll i att utveckla våra kunders Paid Search-annonsering. Vi är ett team på ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm
Har du flera års erfarenhet av SEM och performance marketing vill ta nästa steg i din karriär? Då vill vi gärna prata med dig!
Key Responsibilities
Du kommer ansvara för större varumärkens Paid Search-kampanjer och rekommendationer, allt från att beställa tracking till uppsättning, optimering och uppföljning. Du analyserar, skapar rapporter och följer upp resultat med kund.
I rollen som Senior Paid Search Specialist hos oss kommer du även vara delaktig i att driva in nya kunder, i pitch-arbete och att utveckla och forma vårt erbjudande. Vi arbetar med kund i fokus. Du medverkar i interna möten där du får möjlighet att skapa en förståelse för hela mediemixen och bredda ditt kunnande samtidigt som du är specialisten på ditt område.
Vi är ett passionerad och resultatfokuserat team där du kommer spela en viktig roll och arbeta i tight samarbete tillsammans med erfarna och kreativa specialister. Arbetet innebär även ett tätt samarbete med våra kollegor inom nätverket på regional, nordisk och internationell nivå. Vi gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och att vara en del av ett globalt nätverk innebär att vi har fördelen att arbeta med några av de mest prestigefulla globala varumärkena med möjligheter att utvecklas och ligga i framkant. Vi ingår i det globala medie- och kommunikationsnätverket IPG.
Några av de kunder som vi arbetar med är bland annat Spotify, Carlsberg, ICA, Entercard och många fler.
Desired Skills & Experience
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års tidigare erfarenhet av Paid Search. Du är van att självständigt hantera kampanjer i Google Ads och av kundkontakt med key clients. Du kan analysera och rapportera på komplex data och är en fena på Google Analytics och helst även andra analysverktyg.
Som person tror vi att du är en organiserad proaktiv problemlösare, bra på att samarbeta och kommunicera över olika avdelningar såväl med kund som med leverantör, som dessutom tycker om att arbeta tight och resultatfokuserat men samtidigt ha kul tillsammans.
Vi garanterar att din karriär hos oss kommer att vara varierad och spännande. I en bransch med ständig förändring erbjuder varje dag nya utmaningar och om du är mån om att arbeta i framkant och bli bäst på det du gör kommer din tid hos oss att skapa oändliga möjligheter för framtiden. Vi jobbar med individuella handlingsplaner med fokus på din personliga utveckling och karriärmål. Du kommer även att ha tillgång till en mängd olika verktyg, kurser, interna sessions och möten med medieägare samt techleverantörer.
Intervjuer hålls löpande (just nu digitalt) så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Rollen är en tillvidareanställning. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Publiceringsdatum2021-12-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressIPG Mediabrands AB
Grev Turegatan 11 A
11497 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare IPG Mediabrands AB (org.nr 556294-4461)
Grev Turegatan 11 A (
visa karta)
114 97 STOCKHOLM
Arbetsplats PMI Initiative/Universal Media AB
Jobbnummer 6203459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.