SEM/PPC-specialist
GroupM Connect / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2016-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SEM/PPC-specialist" (publicerad 2016-09-23) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige GroupM är Sveriges största mediebyrågrupp och består av Maxus, MEC,Mediacom, Mindshare, Quisma och Xaxis. GroupM:s främsta mål är att skapa fördelar för våra kunder via samarbeten med gruppens byråer.
Det gör vi bland annat genom skalfördelar inom trading, teknik och data.
Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.
GroupM har på globalt initiativ lanserat det interna varumärket Connect, som är en ?servicebyrå? ? det vill säga en modul till mediebyråerna inom GroupM. Syftet är att samla kompetens för RealTids- och biddable medier på ett ställe och därmed skapa marknadens bästa organisation, för rådgivning och exekvering av dessa medieslag.
Som SEM-specialist kommer du att ingå i ett team som idag består av ca 30 personer och arbeta med digital marknadsföring med fokus på sökmarknadsföring, social och video.
Hos oss får du möjlighet att arbeta med stora varumärken, tillsammans ett gäng trevliga och ytterst kunniga kollegor där det finns möjlighet att dela med sig av kunskap och komma med egna idéer och förslag för att ständigt utvecklas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i att ta fram sökstrategier för dina kunder, sätta upp kampanjer, optimera, analysera och följa upp sponsrade länkar och övriga kanaler inom performance marketing.
Rollen innebär också att förbereda och utföra presentationer för kunder vilket kräver god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska då många av kunderna är internationella.
Mycket av arbetet du utför innebär individuellt arbete och eget ansvar men visst arbete sker också i form av projekt i team vilket kräver god samarbetsförmåga.
För att passa in i rollen så har du ett analytisk tänkande, är nyfiken och intresserad av att utvecklas och alltid hålla dig uppdaterad inom det senaste inom digital marknadsföring.
Kunskaper
Erfarenhet av operativt arbete i Adwords. Har du även goda kunskaper i Google Analytics är det en fördel.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande är även kunskaper i
Adobe Analytics (sitecatalyst)
Bid management system
Javascript / HTML
Utbildningsbakgrund
Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning inom marknadsföring, media, statistik eller it eller har gått på Medieinstitutet eller Hyper Island. Är du en ppc-rockstar utan relevant utbildning så är du självklart också välkommen med din ansökan.
Välkommen med din ansökan, urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-01-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
annika.westman@groupm.comFöretagGroupM Connect
AdressGroupM Connect
Birger Jarlsgatan 50
10377 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.