Sektionschef till hemtjänst
Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Ljungby
2015-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sektionschef till hemtjänst" (publicerad 2016-04-04) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Det är vår vision och det är så vi tänker och agerar. I vår vardag styrs vi av vår värdegrund som vi sammanfattar med: vi är öppna, vi är framåt och vi vill. Vill du vara med och jobba i en attraktiv kommun med fokus på tillväxt, kunskap och livskvalitet?
I Ljungby kommun finns ett rikt näringsliv där tillverkningsindustri, logistikföretag och handel börjar få allt större sällskap av företag inom service- och tjänstesektorn. Största arbetsgivaren är Ljungby kommun med över 2 600 anställda inom ett hundratal olika yrken.
Välkommen till Ljungby!
Publiceringsdatum2015-02-06ArbetsuppgifterSocialförvaltningen vill förstärka chefsorganisationen med fler chefer. Vi söker chefer inom verksamhetsområdena hemtjänst, särskilt boende och omsorg om personer med funktionshinder.
Till denna tjänst söker vi dig Dig som vill arbeta som chef i hemtjänsten. Som chef ansvarar man för den egna verksamheten, ekonomin samt personal/arbetsmiljö.
Du kommer att ingå i ett team för hemtjänst där du har möjlighet att använda dina chefskollegor som bollplank.
Vi söker Dig som tillsammans med medarbetare och kollegor vill utveckla verksamheten mot ökad kvalitet, brukarorientering och uppsatta mål.
Ditt ledarskap utgår från lösningsfokus och ska bidra till utveckling, delaktighet, motivation och engagemang.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi anser att kunskaper och erfarenheter inom ledarskap, verksamhet, arbetsrätt och ekonomi är viktigt. Erfarenhet från arbete på chefsbefattning inom en politiskt styrd organisation bedöms som väsentligt. Du ska tycka om att arbeta med människor.
Som chef och ledare ser vi att man är trygg i sig själv och i sitt ledarskap. Vi vill att Du som söker är ärlig, tydlig och prestigelös. Andra personliga egenskaper som socialt synsätt och god förmåga att kommunicera målbilder är nödvändiga. Vidare ser vi att god samarbetsförmåga är en förutsättning för ett gott resultat vad gäller socialtjänst. Vi förutsätter att du kan samarbeta med olika aktörer som har anknytning till din verksamhet. Du ska vara uthållig och ha intresse av utvecklings- och förbättringsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort och datavana är ett krav.
Vi använder oss för närvarande bland annat av IT-stöd som; Beslutsstöd Hypergene, Ekonomisystem Raindance, Personalsystem Personec, TC- pool och plan, verksamhetssystem Treserva.
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Intervjuer kan komma att ske kontinuerligt under ansökningstiden.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts endast om erforderliga beslut fattas.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Ange följande referens när du ansöker: A447956
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Johansson, Tf. Verksamhetschef 0372-78 96 45
mikael.johansson@ljungby.sePatrik Moberg, Tf verksamhetschef 0372-789607
patrik.moberg@ljungby.seFacklig kontaktFackliga företrädare nås genom kommunens växel 0372-78 90 00
FöretagLjungby kommun, Socialförvaltningen
AdressLjungby kommun, Socialförvaltningen
Ljungby
34183 Ljungby
KontorsadressOlofsgatan 9 34183 Ljungby
Jobbnummer 2158496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.