Sektionschef till fastighetsenheten

Skatteverket / Hälsoskyddsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle, Falun, Tierp eller i hela Sverige

Vill du leda medarbetare och utveckla Skatteverkets arbete med förberedelsearbete, taxering, omprövning och överklagande av samtliga fastighetstyper samt ny- och ändringsregistrering av fastighetstaxeringsregistret? Vill du bidra till samhällsnytta och vara med att tillsammans göra samhället möjligt?

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid fastighetsenheten innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen.

Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet. Du säkerställer att sektionens arbete bedrivs i ett helhetsperspektiv för enheten. Som sektionschef ingår du i enhetens ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Det förväntas att du aktivt samarbetar, stödjer dina kollegor i enhetsledningen. Sektionen består av ca 20 medarbetare. Uppdraget innebär även en mycket aktiv samverkan med enhetens övriga sektioner.

Du ska vara en god förebild för enheten och därigenom både bibehålla och utveckla det interna och externa förtroendet. Fastighetsenheten består av åtta sektioner, tre i Söderhamn, två i Enköping, två i Kristianstad och en i Uddevalla. På enheten är vi sammanlagt ca 170 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara utvecklingsorienterad och nytänkande
- stödja och samverka
- ha en god kommunikationsförmåga
- leda och fatta beslut
- vara resultat- och målinriktad
- vara stabil som person.

Du ska även ha:

- ha relevant högskoleutbildning för uppdraget om minst 120p/180hp alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi finner lämpliga för uppdraget
- ha erfarenhet av ledarskap.

Det är önskvärt att du har aktuell ledarerfarenhet från Skatteverket, t.ex. genom samordningsansvar, projektledarskap eller andra liknande uppdrag

Bra att veta


Anställningen är tills vidare, men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat och kan inledas med provanställning i sex månader.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-09-01 tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-05-03

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Ange följande referens när du ansöker: 2019/338
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Pålsson, enhetschef 010-577 60 76
Christer K Jönsson, hr-specialist, rekrytering 010-574 96 46

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4766207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: