Sektionschef, Skatteupplysningen, Gävle
Skatteverket / Hälsoskyddsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle,
Tierp,
Söderhamn,
Östhammar,
Avesta eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid Skatteupplysningen i Gävle
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet. Du stödjer och utvecklar medarbetarna genom ett synligt, tydligt och situationsanpassat ledarskap.
Tillsammans med övriga chefer inom enheten har du ett helhetsansvar för verksamheten. Uppdraget innebär aktiv samverkan med enhetens övriga sektioner samt med de kollegor som har samma ansvarsområde inom skatteupplysningen.
Sektionen ingår i upplysningsenhet norra som är fördelat på 4 orter med totalt ca 130 medarbetare. Som sektionschef har du personalansvar för ca 18-20 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen för upplysningsenhet norra.
Skatteupplysningen består av fyra skatteupplysningsenheter och vi är cirka 600 medarbetare på 17 orter runtom i landet. Vårt ansvar är att svara på allmänna frågor per telefon, e-post och facebook ifrån våra medborgare och företag. Vi besvarar cirka 4,5 miljoner telefonsamtal och cirka 600 000 e-post ärenden per år.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt och som vi finner lämplig för uppdraget
• har aktuell erfarenhet av ledarskap
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person
• ärsjälvgående.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av att leda verksamhet inom relevant kundserviceområde alternativt inom offentlig verksamhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat och omprövas efter tre år. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning inom Skatteverket.
Tester kan komma att användas som ett led i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-05-21ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Ulming, enhetschef 010-574 16 20
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Chatarina Svedhult, facklig kontaktperson ST 010-572 43 11
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatan 1
Jobbnummer 4154968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.