Sektionschef IT, Arbetsplatssektionen Solna
Skatteverket / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - leda verksamheten på Arbetsplatssektionen
Vi söker en engagerad sektionschef som är duktig på att kommunicera till sektionen för Arbetsplats, drift- och infrastruktursenheten, i Solna.
Ditt nya jobb
innebär att du ansvarar för ledning, styrning och uppföljning av sektionens verksamhet. Verksamheten består av installation och tekniskt stöd för PC, Skrivare, samt samtliga produktionssatta applikationer på PC plattformen för såväl Skatteverket som Kronofogden. Dessutom hanterar sektionen PC tekniken avseende Servicekontor och ID-kort. Vissa delar körs virtuellt. Ansvaret för E-post och Sharepoint/OC ligger även inom sektionen.
Du ingår i drift- och infrastrukturenhetens ledningsgrupp.
Sektionen Arbetsplats består ett 30-tal medarbetare. De dagliga arbetsuppgifterna inom sektionen innebär Packning och testning av applikationer innan produktionssättning på PC, hantering av utskrifter, tredje linjen support (Incident), Problemhantering, leverantörsstyrning samt förvaltning av avtal. F.n, använder vi Windows XP i våra PC-arbetsplatser. Projekt för övergång till Windows 7 pågår.
Uppdraget innebär också att
• ansvara för att sektionen når uppsatta mål
• ansvara för sektionens ekonomi
• leda operativ verksamhet och ha det direkta personalansvaret
• ansvara att sektionen har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver
• driva Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete
• företräda Skatteverket internt och externt, samt arbeta för ett starkt förtroende för myndigheten och ett gott anseende för oss som samverkanspartner och arbetsgivare
Vi söker dig som har
• minst 2 års erfarenheter av ledarskap
• eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT
• erfarenhet av arbete med PC, PC applikationer
• kännedom om avtalsarbete
• erfarenhet av budget- och planerings arbete
• PC- inriktning
Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalsuppföljning och ITIL. Det är också meriterande om du har erfarenhet av PM3.
Rätt person motsvarar kraven i vår ledarprofil vilket innebär
• Ta en ledande roll och fatta tydliga beslut
• arbeta resultat- och målinriktat
• samverka med andra
• agera stabilt och tryggt som ledare och skapa förtroende
• vara utvecklingsorienterad
• uttrycka dig klart, tydligt och kunna formulera dig väl.
Du måste vara svensk medborgare eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Sista ansökningsdatum: 2011-09-19
Publiceringsdatum2011-09-01Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRoger Wallin, HR-konsult, 010-575 02 41
Jan-Erik Åberg, ST, 010-5748975
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 1018691
Observera att sista ansökningsdag har passerat.