Sekreterare till Scania i Södertälje
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2018-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sekreterare till Scania i Södertälje" (publicerad 2018-10-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vi söker en serviceinriktad Sekreterare till Scania i Södertälje. Trivs du i en stöttande och administrativ roll samt har erfarenhet av Outlook och övriga program i Microsoft Office? Då är tjänsten som Sekreterare till Scania i Södertälje något för dig!
Publiceringsdatum2018-06-15Om tjänstenI din roll som Sekreterare har du varierande uppgifter och kommer driva ett antal parallella aktiviteter då du är navet i det operativa arbetet. Rollen innefattar administrativt stöd tilllika delar Sektionschef såsom gruppchefer i form av kalenderhantering, reseadministration samt skriva protokoll efter ledningsgruppsmöten. Du kommer också att hantera IT- och behörighetsbeställningar.
Du arbetar på en sektion med ca 100 medarbetare, inkluderat 7 st. gruppchefer och 1 sektionschef i ett öppet kontorslandskap. Din roll kommer att täcka många kontaktområden och arbetet kommer att vara både självständigt och teambaserat.
I din roll som Sekreterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrativt stöd
• IT- och behörighetsbeställningar
• Kalenderhantering och reseadministration
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet från liknande tjänster. Du är lyhörd, serviceinriktad och flexibel. Vidare brinner du för att hjälpa och supportera andra samt har vana att arbeta proaktivt utan att göra avkall på kvalitet och noggrannhet.
Du är van användare av Outlook samt övriga program i Microsoft Office.
Vidare ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift då du kommer ha flertalet olika kontaktytor.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet från administrativa roller.
• Erfarenhet från att hantera flertalet parallella uppgifter.
• Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Sekreterare är ett konsultuppdrag på 100% med tillsättning omgående. Uppdragsperioden är på 6 månader, med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sam Knijnenburg via 0736847366,
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Sekreterare, Scania, Södertälje, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-29
Ange följande referens när du ansöker: ref-26702
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSam Knijnenburg
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE
KontorsadressStorgatan 1
Jobbnummer 4207190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.