Secondline supporttekniker - Göteborg
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder.
Förutom trevliga kollegor. meriterande kunder, gedigen erfarenhet och kompetens från IT-branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
På InfoCare har du en närvarande konsultchef som ger dig rätt förutsättningar att utföra ditt arbete, hjälper dig att utvecklas kompetensmässigt och är din kontaktperson gentemot våra kunder.
INFOCARE SÖKER SERVICEDESKMEDARBETARE / SUPPORTTEKNIKER MED NÅGRA ÅRS ERFARENHET TILL ETT SPÄNNANDE UPPDRAG I GÖTEBORG.
OM TJÄNSTEN
Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär.
Du kommer att arbeta med
* Support - tekniska ärenden som är lite mer komplexa och som eskalerats från firstline
* Systemunderhåll - patchningar, uppdateringar m.m. av system
* Införandestöd - ge support och stödja projekt när nya system tas i bruk
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY och minst tre års erfarenhet från servicedesk / helpdesk är ett krav. Stor viikt läggs vid intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.
ÖNSKVÄRD ERFARENHET
* Minst 3 års erfarenhet från servicedesk./ helpdesk
* Minst 2 års erfarenhet av ITIL
* Erfarenhet av och goda kunskaper kring ärendehantering
* Office 365
* Windows 7, 8., 10
* Vmware
* SQL Server, MySQL
* Ubuntu server
* PHP
* McAfee
* Milestone Clavister,
* Citrix
* Microsoft IIS
* DNS
* AutoCad
SPRÅK
Goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligtpå båda språken.
ÖVRIGT
* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.
* Viiss jour / beredskap kan förekomma
* Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Mer informasjon
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-05-09ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-20
Ange följande referens när du ansöker: 55768
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl Larsson
Carl.Larsson@infocare.comFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Flöjelbergsgatan 7B
16867 Mölndal
KontorsadressFlöjelbergsgatan 7B 431 27 Mölndal
Jobbnummer 4135392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.