Second Line Support / Supporttekniker / 2nd Line Support
Bravura / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2018-09-04FöretagetOpenSolution tillhandahåller helhetslösningar för kassa- och betalningssystem och arbetar som helhetsleverantör med egenutvecklade programvaror. Bolagsgruppen har totalt cirka 150 anställda och är verksam i hela Norden, med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Moderbolaget har sitt huvudkontor i fina lokaler i centrala Göteborg, där cirka 40 personer arbetar. OpenSolutions värdesätter kreditvärdighet högt och är flerfaldigt AAA-belönat. De expanderar kraftigt och söker nu dig som vill bli en del av deras kundsupportteam i en tjänst som second line support. Här erbjuds du en arbetsplats med god sammanhållning som satsar på sina anställda.
Denna tjänst är ett uppdrag på minst sex månader och en del av vår personaluthyrning. Detta innebär att du arbetar som konsult via Bravura under ditt uppdrag. Efter sex månader finns mycket goda möjligheter till förlängning.
Dina arbetsuppgifterSom second line support ansvarar du för att skapa lösningar på avancerade tekniska ärenden för OpenSolutions företagskunder. Du hanterar frågor kring OpenSolutions tjänster gällande kassa- och betalningssystem, gällande bland annat installation, support och vidareutveckling av produkter och tjänster för specifika kunder. Du tar emot dina ärenden via ett ärendehanteringssystem, där du främst arbetar med kundkontakt över mail och ibland även över telefon. Vidare samarbetar du som second line support med olika interna funktioner, däribland utvecklingsteamet och first line support-avdelningen. Du kommer även vara behjälplig vid installationer, utbilda first line-tekniker samt delta i projekt som syftar till att utveckla OpenSolutions samarbete med sina nyckelkunder. OpenSolutions kunder verkar inom bland annat restaurang-, event- och flygbranschen och du får möjlighet att besöka kunder och event tillsammans med dina kollegor.
Teamet består av tolv personer, där fyra stycken arbetar som second line support. Tillsammans ansvarar ni för att leverera god service till era kunder och ni arbetar löpande med förbättringsförslag, där du erbjuds stor möjlighet att påverka ditt arbetssätt och tekniken du arbetar med.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet från en roll som teknisk support
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
• Du har B-körkort och en mycket god dator-och systemvana
• Meriterande är kunskaper inom nätverk samt erfarenhet av att arbeta projektbaserat
Vi tror att du som söker är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du får ta egna initiativ och ett ägandeskap för dina uppgifter, där du självständigt strukturerar och driver ditt arbete framåt. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i problem. Du anstränger dig för att skapa lösningar till andra och du trivs med att arbeta kundfokuserat. Vidare ser du möjligheter i förändring och du trivs i en roll som innebär förändrade direktiv och varierad arbetsbelastning.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Sökord: Second line support, 2nd line support, supporttekniker, tekniker, teknisk support, support, konsult, heltid, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabrielle Svensson
gabrielle.svensson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4327088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.