Samordnare möbelhantering

Lerums kommun, Arbetsmarknadsenheten / Organisationsutvecklarjobb / Lerum
2025-01-28


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Arbetsmarknadsenheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.

Publiceringsdatum
2025-01-28

Arbetsuppgifter
Som möbelsamordnare i Lerums kommun ansvarar du för att utveckla och stödja förvaltningens övergång från linjär till cirkulär ekonomi med primärt fokus på hantering av möbler, inredning och annan lös egendom.

Rollen kombinerar praktiska arbetsuppgifter med strategiskt arbete och bygger på att kunna samverka med olika verksamheter för att stötta och effektivt hantera kommunens möbelresurser.

Rollen innebär att självständigt strukturera och leda arbetet där du både bidrar till att utveckla det centrala stödet till verksamheterna och till att bygga upp förvaltningens egen kapacitet att välja återbruk och cirkulära lösningar.

Den strategiska delen handlar om att ta fram riktlinjer för hur förvaltningen köper in och hanterar sina möbler, samt att sprida arbetet i förvaltningen. Rollen har en tydlig utvecklande inriktning och förutsätter en stor förståelse för förankringsarbete, förändringskommunikation och beredningsarbete inom offentlig verksamhet.

I ditt ansvar ingår att, genom kommunikativa insatser, förbättra verksamheternas kunskap om befintligt möbelsortiment, återbruksavtal och avyttringsmöjligheter samt att bidra till att skapa beteendeförändringar.

Den operativa delen handlar om att utgå från kommunens centrala möbellager, arbeta nära arbetsmarknadsenhetens medarbetare som har en del i det logistiska ansvaret. Tillsammans med arbetsledare ansvara för att drifta det digitala inventeringsverktyget.

Rollen är placerad vid Arbetsmarknadsenheten och förutsätter förmåga att arbeta tätt ihop med medarbetare inom enheten, inköpsfunktioner runt om i förvaltningen samt aktörer utanför den kommunala organisationen. Rollen förutsätter därför kunskap om befintligt sortiment som kan återanvändas, förmåga att föreslå kompletteringar genom återbruksavtal och kapacitet att samordna hela kedjan från beställning till leverans.

Vi söker dig som är serviceinriktad och med förmåga att sätta dig in i olika verksamheters specifika förhållanden. Som person är du initiativrik och drivande samtidigt som du har förmåga att lyssna in och hitta lösningar tillsammans med andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt att du tidigare har arbetat med process- och projektledning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• Är drivande och självgående

• Är lyhörd och kommunikativ

• Är en problemlösare

• Är utvecklingsinriktad

• Har god samarbetsförmåga

• Har en strategisk och analytisk förmåga

• Har god kunskap och förståelse för cirkulär ekonomi och miljöfrågor

• Har relevant eftergymnasial utbildning

• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska



Krav på B-körkort.

Tjänsten är en projektanställning på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C229021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Arbetsmarknadsenheten

Kontakt
Enhetschef
Jonatan Karlsson
jonatan.karlsson@lerum.se
0302-52 17 40

Jobbnummer
9129394

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Arbetsmarknadsenheten: