Samordnare inom Hemtjänst

Lindgren, Charlotta / Organisationsutvecklarjobb / Nynäshamn
2025-10-20


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindgren, Charlotta i Nynäshamn

Samordnare med undersköterskekompetens - CL Service
CL Service söker nu en engagerad samordnare med undersköterskekompetens och några års erfarenhet inom vård och omsorg. Vi söker dig som vill ha en nyckelroll i vår verksamhet och bidra till en trygg, kvalitetssäkrad och välfungerande hemtjänst.

Publiceringsdatum
2025-10-20

Om tjänsten
Som samordnare hos oss får du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du ansvarar för den dagliga driften, planering och samordning av verksamheten så att våra kunder får rätt insatser i rätt tid - samtidigt som personalens arbetsmiljö och trivsel står i fokus.
Du är en central kontaktperson för kunder, anhöriga, medarbetare och samarbetspartners. Rollen kräver god planeringsförmåga, flexibilitet och ett gott bemötande i alla situationer.

Dina arbetsuppgifter
Drift och planering
Ansvara för den dagliga driften i verksamheten.
Schemaplanering och personalbemanning med minst fyra veckors framförhållning.
Hantera sjukfrånvaro och säkerställa bemanning vid korttidsfrånvaro.
Planera och följa upp insatser utifrån beslut och kundens behov.

Kund- och samverkansansvar
Ha kundansvar och kontinuerlig kontakt med biståndshandläggare, anhöriga och andra aktörer.
Delta i samverkansmöten och säkerställa god kommunikation mellan parter.
Ansvara för att matlistor distribueras till kunder, sammanställs och lämnas till gruppchef.

Resurshantering och arbetsmiljö
Dagligt ansvar för fordon, cyklar och kontorsmaterial.
Arbeta aktivt för att skapa god arbetsmiljö och trivsel.
Bidra till ett gott arbetsklimat och en positiv teamkänsla.

Administrativa uppgifter
Arbeta i verksamhetssystemen CareFox och LifeCare.
Säkerställa att arbetet sker enligt uppdrag, rutiner och mål.
Bidra till ekonomisk lönsamhet genom rätt fördelning av insatser i planeringen.
Följa direktiv från VD och gruppchef samt delta i verksamhetens utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Undersköterskeutbildning.
Några års erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller äldreomsorg.
Erfarenhet av schemaplanering, samordning eller administrativt arbete är meriterande.
God datorvana och erfarenhet av digitala planeringssystem (CareFox, LifeCare eller liknande).
God svenska i tal och skrift.
B-körkort är önskvärt.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är:
Strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad.
Kommunikativ och samarbetsinriktad.
Trygg i din yrkesroll och har ett gott bemötande.
Engagerad i kvalitetsarbete och ser till både kundens och personalens bästa.

Vi erbjuder
En varierad och utvecklande roll i ett engagerat team.
Möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling.
Trygg anställning och kollektivavtal.
En arbetsplats där kvalitet, omtanke och samarbete står i fokus.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-19
E-post: charlotta.lindgren@cl-service.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindgren, Charlotta
Torggatan 12b (visa karta)
149 32  NYNÄSHAMN

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
CL service

Jobbnummer
9565112

Prenumerera på jobb från Lindgren, Charlotta

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindgren, Charlotta: