Säljkoordinator till FireSeal
Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljkoordinator till FireSeal" (publicerad 2024-03-12) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om bolaget
Företaget grundades för drygt 40 år sedan för att utföra ett uppdrag från den svenska staten - att brandtäta de svenska kärnkraftverken. (Att brandtäta innebär att man säkrar att bränder inte skall kunna sprida sig mellan olika förutbestämda zoner i ett objekt). Med avstamp i denna pionjärinsats har FireSeal under åren utvecklat en framgångsrik verksamhet inom två sektorer: marin- och offshoresektorn i Asien och USA, samt byggsektorn i främst Sverige och Norge, där FireSeal är marknadsledande inom mjuka brandtätningslösningar.
FireSeal ingår i Bergman & Beving, en av norra Europas ledande nischleverantörer av hållbara och värdeskapande produkter och tjänster till industri- och byggsektorerna. Bergman & Beving äger bolag med ambitionen att ta en marknadsledande position inom utvalda nischer på sina huvudmarknader. Läs gärna mer på hemsidan
www.fireseal.sePubliceringsdatum2024-02-23Om tjänstenVi söker en strukturerad, social och kommunikativ person som kan tänka sig att komma in i den spännande branschen för brandskydd. I rollen kommer du att bli en viktig del i bolagets säljorganisation.
Detta är en möjlighet att få arbeta på ett företag som är i en spännande expansiv fas. I rollen kommer du att supportera säljorganisationen samt återförsäljare och arbeta på ett företag med tydlig teamkänsla. Det finns goda möjligheter till att växa med bolaget och utvecklas vidare i din karriär.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Säljsupport ansvarar du över många av de dagliga processerna och fungerar som spindeln i nätet på bolaget. Det är viktigt att du är strukturerad och att du har god personkännedom eftersom mycket av arbetet handlar om att kommunicera. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande,
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Orderläggning: Ta emot orders på telefon och mejl från kunder och återförsäljare. Lägga order för både den landbaserade och marina sidan av verksamheten.
Säljsupport: Stötta säljarna med information om lagerstatus och leveranstider. Skicka offerter och andra arbetsuppgifter som en del i Säljteamet.
Leveranskedja: Följa leveransflöden och administrera internationella frakter.
Om dig
För att passa i rollen tror vi att du är en lagspelare som är noggrann i ditt arbetssätt. Vidare är du organiserad och har en positiv attityd och ett tydligt driv. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt, är målfokuserad och arbetar resultatorienterat. Du är kommunikativ och har en god förståelse för kunder samt deras behov. Har du även en naturlig serviceförmåga i ditt sätt att kommunicera med kunder är detta tjänsten för dig.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning.
• Erfarenhet från serviceorienterade arbete.
• System van och goda kunskaper i Office-paketet.
• Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.
Vi ser det som meriterande om du tidigare har tidigare arbetslivserfarenhet från administrativa eller orderläggande roller och har erfarenhet från att arbeta i affärssystem. Har du tidigare arbetat inom branscher såsom logistik, transport, bygg eller konstruktion är det mycket meriterande för tjänsten.
Tillträde, omfattning och anställning
Bolaget sitter i fina lokaler i norra Kista. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, 08:00-17:00. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med god möjlighet till överrekrytering. Vi har goda anställningsvillkor och förmåner, det erbjuds parkeringsmöjligheter och även gym i anslutning till kontoret.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Cecilia Enfors Ravelli på
cecilia.enfors@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Cecilia Enfors
cecilia.enfors@hero.se +46 72 302 36 59 Jobbnummer 8492747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.