Säljare med ekonomierfarenhet
Proffice Sverige AB/Göteborg / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Göteborg i Stenungsund,
Kungälv,
Trollhättan,
Essunga,
Göteborg eller i
hela Sverige Säljare med ekonomierfarenhet till Hogia Business Software AB
Hogia-gruppen, en organisation fylld av entreprenörskap!
Vår koncern bygger uttalat på småskalighet. I gruppen finns ett 20-tal operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Varje bolag är "komplett" och har det fulla ansvaret för allt från utveckling, försäljning till kundservicen inom sitt verksamhetsområde. Att få vara med och ta ett sammanhållet ansvar för en hel verksamhet engagerar och skapar motivation. Småskalighet hänger ihop med fokusering. Det är på detta sätt vi tar ansvar för att utveckla våra kunder.
Hogia Business Software AB skall verka för att bygga Sveriges starkaste varumärke när det gäller affärssystem inom Ekonomiområdet mot de segment vi bearbetar. Vi skall sälja vårt systemutbud med fokus på att erbjuda helhetslösningar tillsammans med tjänster. Vår säljavdelning fokuserar ständig på att öka försäljningen och kundbasen.
Vår nya medarbetare kommer att ingå i vårt säljteam och arbeta med försäljning av våra system, och tjänster inom Hogia Business Software AB inom området Ekonomi. Målet med rekryteringen är att öka antalet nya kunder, och arbetet kommer således bestå av nykundsbearbetning och bearbetning av inkommande leads. Då kunderna finns över hela landet bedrivs säljaktiviteterna genom en kombination av telefon, webb-demonstrationer, mässor och säljevents samt i någon mån fysiska kundbesök. Arbetet sker i huvudsak från kontoret i Stenungsund men resor förekommer.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a
• Bearbetning av eget ansvarsområde och självständigt följa uppsatta gemensamma aktivitetsplaner och mål
• Gemensamt planera och genomföra events, workshops och andra säljaktiviteter
• Verka för ett nära samarbete med kollegor inom bolaget och Hogias övriga säljare
Målet är att uppnå sitt säljmål varje månad samt bidra till att hela säljavdelningen uppnår sina mål.
Publiceringsdatum2011-03-25KvalifikationerErfarenhet av arbete i och förståelse för affärsflöden i ett ekonomisystem är en förutsättning för att bli lyckosam i rollen. Eftersom mycket av försäljningsarbetet drivs per telefon och mail är det viktigt att du gillar och är van vid telefon och mail som ett redskap samt har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vi tror att du har ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det är starkt meriterande med erfarenhet av systemförsäljning och praktisk erfarenhet inom bokföring.
Rätt kandidat är förtroendeingivande, har en stark egen drivkraft samt har förmågan att hela tiden se och nyttja möjligheter till affärer. Du är resultatinriktad, har stort eget driv, älskar utmaningar och motiveras av att nå, eller helst överträffa, uppsatta mål.
Vi söker en medarbetare som på sikt skall kunna driva komplexa säljprocesser med helhetslösningar. Vi skall vårda och utveckla våra kunder och växa med dem samtidigt som vi skall parallellt generera nya. Viktigt är att arbeta mot kunderna och representera Hogia på ett positivt och professionellt sätt i alla lägen. För rätt kandidat erbjuder Hogia stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tjänsten är heltid.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnnika Henestam, Rekryteringskonsult, 0733-434604,
annika.henestam@proffice.seGunilla Glännå, Rekryteringschef, 0733-434122,
gunilla.glanna@proffice.seFöretagProffice Sverige AB/Göteborg
AdressProffice Sverige AB/Göteborg
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-807600
Faxnummer: 031-807665
Jobbnummer 885853
Observera att sista ansökningsdag har passerat.