Säljare

Reima Sweden AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reima Sweden AB i Solna

Reima har skapat barnkläder med hög kvalitet och funktion sedan 1944 - för alla väder! Vi representerar ärlig, uttänkt, och aktuell design som alltid bygger på hög funktionalitet. Reima har sedan 2015 en egenägd butik i Mall of Scandinavia - där vi dagligen tar hand om våra kunder på bästa möjliga sätt genom vår expertis om kläder för alla väder. Vi har plaggen av hög kvalitet -från nyfödd upp till storlek 164. Kundens behov av hållbara kläder i hög kvalitet är det som driver oss till att
ständigt utveckla våra produkter. Välkommen att besöka oss på butiken i Mall of Scandinavia alla dagar 10-21, alternativt på www.reima.com/se där vi har öppet dygnet runt!

Publiceringsdatum
2018-04-09

Om tjänsten
Till vår svenska flagship store i Mall of Scandinavia söker vi nu en ny kollega
till vårt säljorienterade team. Rollen är som Säljare (extra) där du kommer att vara Reimas ansikte utåt, i mötet med kunder och besökare. Anställningen är på Extra/deltid vid behov om ca 5 -10 h/per vecka och du kommer att rapportera till Butikschefen i rollen. Tjänsten är en allmän visstidsanställning vid behov där arbetet sker under varierande arbetstider under vardagar, kväll och helg, därför förutsätts du kunna hoppa in med kort varsel. Start omgående!
Lön enligt kollektivavtal.

Ansvarsområden

Som säljare ansvarar du för att inspirera och hjälpa våra kunder genom hela säljprocessen, med ambitionen att ge dem en köpupplevelse i världsklass. Du skall tillsammans med dina kollegor arbeta för att butiken uppnår uppsatta mål vad gäller försäljning och service. I rollen som säljare hos Reima ansvarar du för att:

Bedriva försäljning enligt uppsatta mål, budget, och aktiviteter
Skapa kundnöjdhet och serviceupplevelser utöver det vanliga för samtliga besökare
Efterleva diverse öppning/stängningsrutiner inkl. följa andra butiksrutiner som Reima upprättat
Resultat- rapportera till ansvarig Butikschef
Uppnå målen enligt en personligt uppsatt budget

Dina arbetsuppgifter
I praktiken innebär rollen som Säljare att bedriva aktivt försäljningsarbete -framför disken, dvs tillsammans med kunden på golvet. Arbetet innebär bla. att du erbjuder personlig service och försäljning gentemot varje besökare - med syfte att skapa långsiktiga kundrelationer. Rollen innebär vidare att:

Arbeta fokuserat mot att uppnå din personliga budget
Arbeta mot att uppfylla enskilda mål och nyckeltal
Bidra till att ständigt utveckla kundernas köpupplevelse
Varuplock och kassaarbete
Självständigt kunna öppna/stänga butiken enligt uppsatta riktlinjer

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en annan huvudsaklig sysselsättning så som ex studier och önskar att söka en kompletterande tjänst vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning. För att kvalificera dig för rollen som säljare önskar vi vidare att du har:

Tidigare erfarenhet av en roll inom service eller försäljning
Gymnasialutbildning
Talar svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift, ytterligare ett språk är meriterande
Är resultatorienterad, driven, och påvisar mycket goda kunskaper i det sociala samspelet
Kulturell kompetens är meriterande då många av våra kunder är besökande turister

Kontaktuppgifter

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare och Retail Manager Charlotte Roos på:
charlotte.roos@reima.com.
Samtal till butik samt kontakt från rekryteringsföretag undanbedes.
Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Extra/behovsanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18

Företag
Reima Sweden AB

Adress
Reima Sweden AB
43439 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Kungsparksvägen 80

Jobbnummer
4071377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reima Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reima Sweden AB: