Säljande Projektledare - Hogia Communications

Hogia AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia AB i Stenungsund

Är du en säljare med erfarenhet av projektledning? Vill du vara en del av Hogias spännande expansionssatsning inom kollektivtrafiken? Då kan du vara vår nya medarbetare!

Hogia är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör prestandakritiska, komplexa realtidssystem.

1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem och det innebär att 7 av 10 kollektivresenärer får information om sin resa genom ett system från Hogia. Vi driver aktivt utvecklingen framåt och etablerar nu Hogia Communications AB som där vi satsar på nya innovativa produkter till nya kunder. Transit Cloud och Tetra, är nydanande koncept för trafikhuvudmännen och trafikoperatörerna som förstärker kundnyttan för så väl buss som spårbunden trafik.

Vi söker en konsultativ säljare som motiveras av att arbeta från ax till limpa och följer kunden från en fösta kontakt till dess produkten är implementerad. Som säljande projektledare på Hogia Communications får du arbeta i en innovativ miljö där vi skapar kundnytta genom effektivisering av våra kunders dagliga arbete samt förbättrar informationsflödet för kollektivtrafikens resenärer.

Publiceringsdatum
2017-04-06

Om tjänsten
Då vårt nyetablerade bolag Hogia Communications, tidigare en del av Hogia Public Transport System, är i uppstartsfas kommer rollen till en början vara bred och du förväntas arbeta med både försäljning och projektledning. Det öppnar möjligheter för hur du sedan vill utvecklas i rollen, mot försäljning eller projektledning. Du kommer att arbeta mot både stora och små kunder där du möter kundernas beslutsfattare och ledningsgruppsmedlemmar. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innefattar planering av försäljningsaktiviteter, kundbesök eller mässor och du ansvarar för projektet som skapas när affären är genomförd. I projektet ansvarar du för allt ifrån tidsplan, budget och kvalitet till uppföljning och rapportering såväl externt som internt. Arbetet kommer initialt främst vara inriktat på att bearbeta nya kunder inom Norden vilket medför ca 5-10 resdagar per månad.

Vem är du?

Vi tror att du har erfarenhet av både sälj och projektledning och har förståelse för eller intresse av kollektivtrafiken. Vi söker dig som har kombinationen av teknisk kunskap och förståelse för trafikoperatörens vardag. Det öppnar möjligheter för att hitta bra lösningar med fokus på effektivisering, kundnytta och inte minst miljöaspekten. För att lyckas i rollen och trivas hos oss behöver du vara nyfiken, entusiastisk och systematisk. Då du kommer att ha mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du är duktig på att skapa förtroende, bygga relationer och kommunicerar väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Du har en eftergymnasial utbildning inom system/IT/Teknik.

Att arbeta hos oss

Långsiktighet och ansvar är några av våra ledord och de genomsyrar vårt arbete, vid utveckling av produkter så väl som i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för sig men även be om hjälp. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små snabba steg. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Kika gärna på filmen Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling eller följ oss i social media för att få en inblick i vår vardag.

Låter det Intressant? Välkommen in med din ansökan!

Vi tillämpar lpönade urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/41
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Cedervall, rekryterare 0303-666 16

Företag
Hogia AB

Adress
Hogia AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3423017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia AB: