Sälj- och inköpskoordinator

Recruit Partner Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2024-07-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sälj- och inköpskoordinator" (publicerad 2024-07-29) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruit Partner Nordic AB i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lysekil eller i hela Sverige

Vill du axla en nyckelroll i en framåtlutad verksamhet och få en varierad vardag? Vill du vara navet i vår organisation där du är involverad i det mesta och får vara med och ta vår verksamhet till nästa nivå? Då kan detta vara rätt roll för dig!

Publiceringsdatum
2024-07-22

Om företaget
På Zerust AB utvecklar vi marknadens främsta korrosionsskydd. Vi har stora som små kunder över hela världen och tillsammans med dem har vi förhindrat korrosion i över 30 år. På den nordiska marknaden har vi varit verksamma sedan 1991 och under våra verksamma år har vi också byggt upp en svårslagen kunskap om hur man på bästa sätt förhindrar och förebygger korrosion i nordiska förhållanden. De största användarna av våra produkter är inom fordons-och-tillverkningsindustrin.
Idag omsätter vi ca 74 miljoner i Sverige, Norge och Danmark och Sverige är vår största marknad. Vi är ett Joint-Venture ägt bolag, där vi till hälften ägs av Northern Technologies International Corporation (NTIC) i USA och till hälften av familjeägda Lameja Invest AB. Läs mer om oss på www.zerust.se

Om rollen
Vi söker en mångsidig medarbetare för en hybridroll som kombinerar försäljning, inköp och logistik. Eftersom vi är en mindre organisation med fyra personer i Sverige, söker vi en nyckelperson som kan fungera som "navet" mellan dessa områden. I denna roll kommer du att stötta verksamheten över alla funktioner och bidra till vår framgång på flera fronter.
Du kommer att bygga och underhålla relationer med en bred grupp intressenter, både nationellt och internationellt. Rollen kan också innebära vissa resor inom Sverige för kundbesök samt deltagande i utbildningar vid behov. Majoriteten av din arbetstid kommer att vara kontorsbaserad på vårt kontor i Mölndal.


Exempel på arbetsuppgifter:
Säkerställa att våra återförsäljare har en djup förståelse för våra produkters användning och tillsammans med dem stödja slutkunderna i frågor som packningsinstruktioner, applikation, tekniska frågor och annat.
Pris och kalkylberäkningar.
Undersöka alternativa lösningar inom logistik för att uppnå maximal lönsamhet.
Hålla utbildningar för våra återförsäljare samt vara på plats hos våra slutkunder vid behov.
Utföra kundbesök, både självständigt och tillsammans med våra återförsäljare, för att säkerställa kundnöjdhet.
Delta i produktutveckling och leda egna projekt.
Presentera och lansera nya produkter i samarbete med våra återförsäljare.
Skapa nya affärsmöjligheter och rekrytera nya kunder till våra återförsäljare.
Arbeta nära och kontinuerligt med våra leverantörer.
Förhandla priser med våra leverantörer för att säkerställa bästa möjliga avtal.
Analysera inköp, logistik, försäljning samt driva förbättringsarbeten.
Kommunicera och bygga nätverk med våra Joint-Venture-partners i Europa och globalt.
Driva och äga egna kundprojekt från start till mål.


Vi söker
Då tjänsten är en hybrid mellan sälj, inköp och logistik har du med fördel erfarenhet av en motsvarande roll i ett eller flera av dessa områden. Då du kommer ha kontakter internationellt behöver du vara flytande på både svenska och engelska. Det är även ett krav att du har goda kunskaper inom Microsoft Office Paketet men främst Microsoft Excel.

Meriterande men inte ett krav:
Du pratar tyska
Någon form av teknisk bakgrund, teknisk försäljning eller motsvarade.
Erfarenhet av rostskyddslösningar
Erfarenhet av fordonsindustrin eller förpackningsbranschen


Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga profil. Vi söker en person som är:
Service minded, du brinner för att hjälpa till där det behövs.
Flexibel och anpassningsbar, god förmåga att ställa om mellan olika arbetsuppgifter.
God förmåga att skapa struktur och planera, vilket leder till att du klarar av många bollar i luften samtidigt.
Självständig och klarar av att ta egna initiativ och beslut.
Är handlingskraftig och en kreativ problemlösare.
Snabblärd och en person som snabbt kan sätta sig in i nya uppgifter och områden.
Kommunikativ, du tar snabbt till dig ny information och för den vidare.


Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en varierad nyckelroll i en greppbar verksamhet där du blir en stor del i vår organisation och resa framöver. Vi har ambitiösa framtidsplaner och du får i denna roll möjlighet att påverka och bidra. Hon oss kommer du in i en platt och familjär kultur där du kan utvecklas, lära nytt och ha roligt på jobbet!

Så ansöker du
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se senast 26 augusti 2024. Om du har frågor gällande tjänsten hör du av dig till ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruit Partner Nordic AB (org.nr 559157-4826)

Kontakt
Martina Nordberg
martina.nordberg@recruitpartner.se
073-624 77 24

Jobbnummer
8808958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruit Partner Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB: