Sales Support Assistant
Svensk Autorekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
2022-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Support Assistant" (publicerad 2022-12-27) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svensk Autorekrytering AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-12-16Dina arbetsuppgifterSales Support Assistant
Trivs du i en varierande roll med flera kontaktytor som ska koordineras? Har du tidigare erfarenheter av administration och kundservice? Så bra! Då vill vi gärna höra mer om dig då Schmitz Cargobull - en marknadsledande producent av trailers - söker nu en Sales Support Assistant med placering i Helsingborg.
Om rollen:
Rollen som Sales Support Assistant är en viktig och avgörande del för att se till att alla led flyter på inom organisationen. Du kommer ha en kollega i ditt team och tillsammans ansvarar ni för support och stöttning till övriga team på försäljningen och eftermarknad. Du kommer att arbeta nära kunder, återförsäljare och leverantörer.
Det är en varierande roll men du kommer framför allt att arbeta med:
• Orderadministration i nära samarbete med sales team och huvudkontoret
• Order och kostnadsdokumentation
• Ansvar över fordonsregistrering
• Koordinera logistik och transporter
• Hantera sociala medier och skapande av nyhetsbrev
• Kundsupport och hålla god struktur i alla flöden
• Administration av fordonsflottan
• Fakturering
Dina främsta arbetsverktyg kommer att vara din telefon och dator med Office-paketet, affärssystemen SAP- och Power BI-och telefon.
Din Profil
För att lyckas i denna har du har en bakgrund inom administration och support, meriterande från fordonsbranschen. Det är avgörande att du kan hoppa in i olika roller och avlasta där det behövs. Dvs att du behöver vara flexibel och adaptiv med stark samarbetsförmåga. Du kan hålla många bollar i luften och är stresstålig då du sitter på många olika roller som support. Din personlighet karakteriseras av noggrannhet, nyfikenhet och viljan att utvecklas vidare och ta mer ansvar med tiden. Du har även en social ådra som får dig att samarbeta med kunden och dina kollegor på bästa sätt. Din inställning till arbetet är positiv och att problem finns där för att lösas på ett effektivt och smidigt tillvägagångsätt.
Krav för tjänsten är:
• Behärskar svenska och engelska obehindrad i tal och skrift. Tyska är meriterande
• Goda datorkunskaper i Outlook, Office-paketet och CRM system
• B-körkort
Om företagetSchmitz Cargobull AG är en tysk tillverkare av påhängsvagnar och släpvagnar. Företagets huvudkontor ligger i Horstmar, Tyskland, och har sitt säte i grannstaden Altenberge i delstaten Nordrhein-Westfalen. Det familjeägda företaget har ca 7000 anställda och säljer runt 65000 enheter per år. Under verksamhetsåret 2018/2019 omsatte bolaget 2,290 miljarder euro. Det är därmed marknadsledande i Europa.
Du kan läsa mer om oss här:
https://www.cargobull.com/se/Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryterare Sofie Nilsson och Isak Jorge. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7971".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svensk Autorekrytering AB (org.nr 556683-9568),
http://www.autorekrytering.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Sofie Nilsson
sofie.nilsson@autorekrytering.se Jobbnummer 7266146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.